Over Ibrahim
Hallo, mijn naam is Ibrahim. Na het behalen van mijn diploma secundair onderwijs in de richting Wiskunde-Wetenschappen ben ik gestart met de opleiding Biomedische Wetenschappen. Vervolgens heb ik met succes het toelatingsexamen voor Geneeskunde afgelegd. Momenteel ben ik student in het tweede bachelorjaar Geneeskunde.
Naast mijn studies heb ik gedurende twee jaar gewerkt op een speelplein in Denderleeuw. Daar heb ik waardevolle ervaring opgedaan in het begeleiden van kinderen in uiteenlopende situaties. Deze ervaring komt mij goed van pas in mijn huidige rol als bijlesgever, waar ik kinderen en jongeren op een persoonlijke en op maat gemaakte manier ondersteun.
Tijdens mijn bijlessen hecht ik veel belang aan structuur en aan het afstemmen van de aanpak op de individuele noden van de leerling. Ik neem de tijd om te luisteren naar hun behoeften en leg de leerstof stap voor stap uit, op een geduldige en begripvolle manier. Mijn doel is om niet alleen hun academische prestaties te verbeteren, maar ook hun zelfvertrouwen en persoonlijke groei te stimuleren.
Motivatie
Ik ben bijzonder gepassioneerd door wetenschap en heb een sterke intrinsieke motivatie om mijn kennis voortdurend te verdiepen en uit te breiden. Het geeft me veel voldoening om deze kennis te delen met jongeren die, net als ik, enthousiast zijn over leren. Tijdens mijn bijlessen leg ik de leerstof steeds met veel geduld en enthousiasme uit, zodat leerlingen inzicht krijgen in wat ze moeilijk vinden. Daarbij stem ik mijn uitleg af op hun individuele leerstijl, zodat ze optimaal ondersteund worden.
Ik streef ernaar een leeromgeving te creëren waarin leerlingen zich op hun gemak voelen en met vertrouwen vragen durven stellen. Door hen actief te betrekken en ruimte te geven voor hun eigen tempo en manier van leren, wil ik bijdragen aan een dieper begrip van de leerstof. Mijn doel is niet alleen om leerachterstanden weg te werken, maar ook om het zelfvertrouwen van elke leerling te versterken, zodat zij succes ervaren in zowel hun schoolresultaten als hun persoonlijke ontwikkeling.
Mijn aanpak
In mijn huidige bijlessen werk ik steeds op een gestructureerde en doelgerichte manier. Voor de start van de begeleiding neem ik contact op met de ouders of de student om samen een concreet plan van aanpak op te stellen. Na hun akkoord vraag ik de student om op voorhand de leerstof door te geven waarmee hij of zij moeite ondervindt. Deze voorbereiding maakt het mogelijk om de bijlessen zo efficiënt en doelgericht mogelijk te laten verlopen.
Ik vraag steeds dat de theorie vooraf zelfstandig wordt doorgenomen, zodat we tijdens de les meteen kunnen focussen op het verdiepen van inzicht en het aanpakken van knelpunten. Elke sessie begint met een korte herhaling van de leerstof om te toetsen of de basis begrepen is. Daarna maken we samen basisoefeningen die aansluiten bij de theorie. Zodra de student deze beheerst, bouwen we verder met complexere opdrachten. Op die manier werken we stap voor stap aan een stevige kennisbasis, wat niet alleen het begrip versterkt, maar ook het zelfvertrouwen van de student vergroot in het zelfstandig toepassen van de leerstof.
Opleiding
Diploma 1: Derde graad Wiskunde -Wetenschappen aan Leonardo college Denderleeuw
Diploma 2: Bachelor Geneeskunde aan UGent