• +2 jaar ervaring

Profiel van Niels

9/10

  • Op locatie

  • Online

Profiel van Niels

9/10

  • Op locatie

  • Online

Over Niels

Na het afronden van mijn professionele Bachelor in Chemie met een specialisatie in milieuchemie, heb ik mijn Master of Science in de Chemie behaald aan de Universiteit Gent via een schakelprogramma. Vervolgens heb ik mijn doctoraat afgerond, waarbij ik me voornamelijk heb gericht op diepgaande analyses van organische structuren. Gedurende enkele jaren ben ik werkzaam als doctor-assistent (post-doc), waarbij ik zowel wetenschappelijk onderzoek verricht als onderwijs verzorg op zowel Bachelor- als Masterniveau.

Motivatie

Ik vind het ontzettend voldoenend om studenten te helpen door hen die 'aha'-momenten te laten ervaren bij onderwerpen waar ze moeite mee hebben. Het is geweldig om te zien hoe ze na mijn begeleiding de materie beter begrijpen. Mijn verlangen om bijles te geven komt voort uit mijn wens om te laten zien dat chemie buitengewoon boeiend is en lang niet zo lastig als vaak wordt gedacht. Het draait allemaal om begrip, en ik ben ervan overtuigd dat persoonlijke begeleiding hierbij enorm kan helpen. Het is een kans om hen stap voor stap door de concepten te leiden en hen te laten inzien dat chemie iets is wat je begrijpt en toepast, in plaats van alleen maar uit je hoofd leert om het daarna weer te vergeten.

Mijn aanpak

Mijn benadering van het opbouwen van een les begint met het leggen van een stevige basis, waarbij ik de nadruk leg op begrip in plaats van uit het hoofd leren. Ik ga uit van de fundamentele concepten om ervoor te zorgen dat ze de kernbegrippen begrijpen voordat we verder gaan. Daarnaast probeer ik te achterhalen waar hun denkwijze mogelijk struikelt, zodat ik gericht kan helpen bij het overwinnen van die struikelblokken. De structuur van de les is dus sterk afhankelijk van zowel het onderwerp dat we behandelen als de individuele student zelf.

Een van mijn sterke punten tijdens het geven van bijlessen is mijn geduld. Ik ben bereid om herhaaldelijke en soms minder relevante vragen met geduld te beantwoorden, omdat ik begrijp dat dit een essentieel onderdeel is van het leerproces. Ik geloof dat het beantwoorden van vragen, hoe klein of herhaaldelijk ook, de sleutel is tot begrip. Deze vragen geven me ook inzicht in waar de student mogelijk vastloopt, en zo kan ik gerichter ondersteuning bieden. Mijn geduld stelt me in staat om een comfortabele en ondersteunende omgeving te creëren waarin studenten zich vrij voelen om te leren en vragen te stellen.

Opleiding

Diploma 1: PhD Chemie aan UGent

Bijles voor deze vakken

  • Fysica
  • Chemie
  • Natuurwetenschappen
  • Thesis-scriptiebegeleiding

Reviews (3)

  • Kris's review for Niels

    Kris

    Laarne

    1 dag, 15 uur geleden

    Kris’s lesonderwerp

    Studente in haar eerste bachelor Voedings- en Dieetkunde (HoGent) wenst hulp bij chemie. Het gaat over het onderdeel basischemie; chemische binding, chemisch rekenen, het chemisch evenwicht en zuren & basen.

    Kris’s review over les Chemie

    De lessen met Niels verlopen goed. Hij kan de leerstof op een duidelijke, rustige manier overbrengen.

  • Melissa's review for Niels

    Melissa

    Rijkevorsel

    6 maanden geleden

    Melissa’s lesonderwerp

    Leerlinge uit het 5e middelbaar Wetenschappen-Wiskunde wenst bijles voor chemie. Specifiek omtrent het hoofdstuk IUPAC naamgeving van organische stoffen met functionele groepen (halogeenalkanen, ethers, esters, hydroxiden, zuren, ketonen, aldehyden, ...). Studente wenst zowel theoretische ondersteuning als hulp bij oefeningen. Bij voorkeur ook een docent die eigen oefeningen kan aanleveren, gezien leerling de uitkomsten bij het hermaken van taken en toetsen reeds uit het hoofd kent.

    Melissa’s review over les Chemie

    Mijn dochter is enorm tevreden van de chemie-bijles van Niels. Niet alleen heeft ze nu een beter begrip van de leerstof, ze is ook veel zelfzekerder geworden dankzij de goede uitleg, inzichten en motivatie die ze van Niels heeft gekregen.

  • Sacha's review for Niels

    Sacha

    Destelbergen

    1 jaar, 9 maanden geleden

    Sacha’s lesonderwerp

    Student zit in het 5e middelbaar Moderne Talen Wetenschappen KA Voskenslaan en wenst bijles chemie. Student wenst in de toekomst Geneeskunde te studeren en zal deze zomer al deelnemen aan de toelatingsproef. Ondersteuning nodig bij chemie: opstellen Lewisstructuur en mesomerie, chemisch rekenen: Stochiometrie + concentratieberekeningen en enthalpieberekeningen.

    Sacha’s review over les Chemie

    Zeer positief. Zijn lesgeven aangepast aan de manier waarop dochter zelf les krijgt. Zeer rustig en geduldig, Stipt en nauwkeurig

*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

Studenten van Niels:

  • Student zit in de tweede bachelor Farmaceutische Wetenschappen en wenst begeleiding voor drie vakken: 'inleiding tot geneesmiddelen analyse', 'organische chemie 2' en 'farmaceutische da… Lees meer

    Peggy uit Antwerpen
  • Bachelorstudent Diergeneeskunde wenst ondersteuning bij bio-organische chemie (vak van 1ste bachelor). Dit is een samengesteld vak: biochemie en organische chemie. De student loopt voor… Lees meer

    Lieve uit Rotselaar
  • Een bachelorstudente in haar eerste jaar Voedings- en Dieetkunde wenst ondersteuning bij chemie. Ze heeft dit namelijk nog nooit gehad in het secundair onderwijs, waardoor ze vanaf 0 be… Lees meer

    Staal uit Gent
  • Leerling die naar het zesde middelbaar Sportwetenschappen gaat, heeft extra ondersteuning nodig bij chemie. Ze weet niet goed waarom het afgelopen periode minder goed is gegaan: niet vo… Lees meer

    Amel uit Bilzen-Hoeselt
  • Leerling in het vijfde middelbaar Wiskunde Wetenschappen wenst extra hulp bij chemie. Hij kan zijn 'eigen kunnen' moeilijk inschatten en behaalt telkens onvoldoendes. De theorie lukt in… Lees meer

    Vicky uit Aalst
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.