Etterbeek, België
Master
Midden-Oostenstudies, KU Leuven
Gescreende bijlesgever
Hayat
Ik ben een ervaren bijlesgever met een sterke academische achtergrond. Ik heb een bachelor in Geschiedenis, een master in Midden-Oostenstudies en een master in Europese studies. Momenteel volg ik de verkorte educatieve master en heb al lesgegeven in de derde graad voor Nederlands en Engels.
Motivatie
Mijn passie voor onderwijs en begeleiding komt voort uit mijn overtuiging dat iedereen kan groeien met de juiste ondersteuning. Tijdens mijn eigen academische traject heb ik ervaren hoe belangrijk goede begeleiding is, en ik haal er veel voldoening uit om die rol voor anderen te vervullen.
Mijn aanpak
Door de jaren heen heb ik heel wat studenten begeleid, zowel individueel als in groepsverband, onder andere via het Tutoraatproject van de Universiteit Antwerpen. Dankzij deze ervaring heb ik een breed inzicht gekregen in verschillende leerstijlen en uitdagingen waarmee leerlingen en studenten te maken krijgen. Mijn aanpak is steeds op maat, met aandacht voor motivatie en zelfvertrouwen.
Opleiding
Diploma 1: Master Midden-Oostenstudies aan KU Leuven
Bijles voor deze vakken
Eerste graad: Latijn
Derde graad: Aardrijkskunde, Basisonderwijs, Biologie, Engels, Huiswerkbegeleiding, Maatschappijleer, Studiebegeleiding
Professioneel / Volwassen: Geschiedenis, Nederlands
1 maand, 1 week geleden
Stella’s lesonderwerp
Een leerlinge in het 3e middelbaar, richting Latijn, zoekt een docent studiebegeleiding. Ze heeft moeite met tijdsdruk: ze studeert traag en heeft vaak tijdsgebrek bij grotere toetsen en examens, vooral in Latijn en wiskunde. Wat ze studeert, verwerkt ze goed, maar ze verliest punten door onvolledige oefeningen en zelfs bladzijden. Leraren merken op dat ze studeert, maar er is een opvallend verschil tussen haar scores op dagelijks werk en examens, waarbij de hoeveelheid werk een negatieve invloed heeft. Ze haalt geen buizen, maar de snelheid is het probleem. Ze heeft geen bijles nodig over de inhoud, maar wel om haar snelheid te verbeteren. De moeder denkt dat haar dochter over het algemeen traag is, en vraagt zich af of faalangst of perfectionisme een rol spelen. Er is openheid om samen met de docent de dynamiek tussen moeder en dochter aan te pakken, aangezien de moeder zich zorgen maakt over het verloop van de situatie. De dochter heeft geen examens voor Pasen, maar wel in juni en wil zich daarop voorbereiden.
Stella’s review over les Studiebegeleiding
De lessen zijn heel aangenaam en verlopen super vlot. De informatie en uitleg is duidelijk en 'to the point'. Hayat voelt heel goed aan waar de pijnpunten bij mijn dochter liggen en anticipeert hierop door aangepaste opdrachten aan haar te geven.