Borsbeek, België

Professioneel / Volwassen

Integrated ATPL(A) - Airline Pilot, CAE - Sabena Flight Academy

Lien

In 2011 ben ik afgestudeerd als lijnpiloot aan de Sabena Flight Academy (nu CAE). Ter voorbereiding van deze opleiding volgde ik wetenschappen-wiskunde in het secundair onderwijs en heb hier een grondige kennis van wiskunde en wetenschappen verworven. Door de economische crisis van weleer ging ik initieel aan de slag als administratieve assistent, waar ik Microsoft Office autodidactisch heb leren gebruiken. Als lijnpiloot ben ik gewend om te werken in een zeer gestructureerde omgeving waar nauwkeurigheid en precisie van cruciaal belang zijn. Deze eigenschappen sluiten naadloos aan bij de kernprincipes van wiskunde en wetenschappen. Door het grondige begrip van concepten zoals vectorrekenkunde, kinematica en natuurwetten, ben ik in staat om je te helpen met het begrijpen en oplossen van complexe wiskundige en wetenschappelijke problemen. Ik ben in staat om problemen op te lossen en creatieve benaderingen te vinden. Wiskunde en wetenschappen vereisen vaak het vermogen om complexe problemen te analyseren en op te lossen. Door mijn analytische denkvermogen en probleemoplossende vaardigheden kan ik leerlingen begeleiden bij het identificeren van de beste aanpak om een vraagstuk aan te pakken. Ik kan hen leren om stapsgewijs te denken, hypotheses te formuleren en strategieën te ontwikkelen om tot de juiste oplossing te komen. Ik heb ervaring met het uitleggen van complexe ideeën aan anderen en ben ik in staat om abstracte concepten om te zetten in begrijpelijke taal en voorbeelden die anderen kunnen volgen. Tot slot heb je een passie voor onderwijs en het helpen van anderen. Je geniet ervan om kennis over te dragen en te zien hoe leerlingen groeien en zich ontwikkelen. Je bent vastberaden om hen te ondersteunen en hen te helpen hun potentieel te bereiken. Je hebt de motivatie en toewijding om tijd en moeite te investeren in de voorbereiding van lesmateriaal en het aanpassen van je aanpak aan de individuele behoeften van elke leerling.

Motivatie

Ik heb een diepe liefde en fascinatie voor wiskunde en wetenschappelijke vakken. Ik geniet ervan om met deze onderwerpen bezig te zijn en wil anderen helpen om dezelfde passie en interesse te ontwikkelen. Bijles geven stelt me in staat om je enthousiasme over te brengen op leerlingen en hen te inspireren. Ik wil deze kennis delen met anderen en hen helpen om succesvol te zijn in deze vakken. Ik ben geduldig en empathisch en begrijp dat wiskunde en wetenschappen uitdagende vakken kunnen zijn voor veel leerlingen. Ik heb de capaciteit om geduldig met hen samen te werken terwijl ze deze vakken onder de knie proberen te krijgen. Ik kan me inleven in hun worstelingen en hen aanmoedigen om door te zetten, zelfs als ze het moeilijk vinden, en heb het vermogen om een ondersteunende en positieve leeromgeving te creëren waarin leerlingen zich op hun gemak voelen om vragen te stellen en fouten te maken. Bijles geven is een manier voor mij om een positieve impact te hebben op het leven van anderen. Het zien van de groei en vooruitgang van leerlingen, hun zelfvertrouwen zien toenemen en hun succes ervaren, geeft een diep gevoel van voldoening en trots. Ook door de stof opnieuw uit te leggen en vragen van leerlingen te beantwoorden, versterk ik mijn eigen begrip en vaardigheden in wiskunde en wetenschappen.

Mijn aanpak

Om te beginnen begin ik met het leren kennen van de leerling door te vragen naar hun huidige kennisniveau, sterke en zwakke punten, leerstijl en doelen. Dit helpt me om de bijlessen aan te passen aan hun specifieke behoeften. Op basis van de informatie die ik hiermee verzamel, stel ik een lesplan op. Dit omvat de onderwerpen die ik zal behandelen, de volgorde van de lessen en de leermaterialen die ik zal gebruiken. Een gestructureerd lesplan zorgt voor een georganiseerde en progressieve leerervaring. Vervolgens begin ik de bijles door de concepten en onderwerpen uit te leggen. Hiervoor gebruik ik heldere en begrijpelijke taal. Ik zorg ervoor dat de leerling de basisbeginselen begrijpt voordat ik verder ga naar complexere aspecten. Hierna geef ik de leerling de gelegenheid om de geleerde concepten toe te passen door middel van oefeningen en opdrachten. Hierbij bied ik begeleiding en ondersteuning terwijl ze werken, en corrigeer ik eventuele fouten. Oefeningen helpen bij het versterken van begrip en het ontwikkelen van probleemoplossende vaardigheden. Door het aanmoedigen van de leerling om vragen te stellen en actief deel te nemen aan de bijles, en het zelf stellen van vragen om te controleren of ze de stof begrijpen, wordt de betrokkenheid en interactie bevorderd, waardoor een dieper begrip kan worden opgebouwd. Het regelmatig herhalen van eerder geleerde concepten zorgt ervoor dat de leerling ze blijft begrijpen en onthouden. Ik voer ook regelmatige evaluaties uit, zoals toetsen of oefeningen, om de voortgang van de leerling te meten en eventuele hiaten te identificeren. Tot slot probeer ik constructieve feedback te geven aan de leerling en benadruk hun sterke punten en verbeterpunten. Ook bied ik ondersteuning buiten de bijlesuren, bijvoorbeeld door beschikbaar te zijn voor vragen via e-mail of chat. Ik moedig de leerling aan om door te zetten en geef hen het vertrouwen dat ze kunnen slagen.

Opleiding

Diploma 1: Derde graad Wetenschappen-Wiskunde (ASO) aan Sint-Maarten Scholencampus

Diploma 2: Professioneel / Volwassen Integrated ATPL(A) - Airline Pilot aan CAE - Sabena Flight Academy

Bijles voor deze vakken

Basisschool: Aardrijkskunde, Accounting & finance, Ander, Biologie, Chemie, Engels, Excel, Fysica, Geschiedenis, Microsoft Office, Nederlands, Powerpoint, Studiebegeleiding, Toelatingsproef, Wiskunde, Word

Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.