Vorst, België

Master

Nanoscience and Nanotechnology, KU Leuven

Gescreende bijlesgever

Vassili

Na een master in Nanowetenschappen en Nanotechnologiebegonnen, ben ik eerst begonnen werken in onderzoek voor wetenschappelijke organisaties van de Europese en Belgische overheden. Daarna wou ik andere paden verkennen en besloot ik mijn passie voor talen en onderwijs te volgen. De laatste 3 jaren heb ik Frans en Engels taallessen gegeven aan een universiteit in Taiwan, waar ik ook mijn eigen cursus heb kunnen ontwikkelen. Ik heb ook 7 jaar ervaring als persoonlijke (bij)lesgever voor Frans, Engels, wiskunde en wetenschappen. Mijn leerlingen hebben verschillende achtergronden en leeftijden (van basisschool tot volwassenen) met elk hun eigen leertraject. Ik ontwerp mijn eigen lesmaterialen en stem mijn lessen af op de behoeften van mijn leerlingen. Sommige leerlingen willen hun kennissen of begrip verbeteren, terwijl anderen vanaf nul starten. Daarnaast heb ik 2 jaar Engels lessen gegeven aan klassen met kinderen van 5 tot 12 jaar oud en met verschillende niveaus. De focus was in het correct leren van grammatica en woordenschat ter voorbereiding op de Cambridge-vaardigheidstoetsen.

Motivatie

Mijn motivatie voor het lesgeven en bijles geven stemt van een verlangen om anderen hun begrip van de wereld te verdiepen. Begrip is de basis van mijn onderwijsstijl en is veel belangrijker dan simpelweg memoriseren. Voor mij is elk concept of onderwerp verrijkend, en niets geeft mij meer voldoening dan een leerling zijn of haar nieuwsgierigheid te zien wekken en dieper inzicht te zien krijgen. Ik vind het bijzonder interessant en boeiden om telkens de ideale methode te vinden die een bepaalde student motiveert, afhankelijk van hun persoonlijkheid en behoeften. Ik streef ernaar om mijn leerlingen te zien groeien, een concept onder de knie te krijgen, en tegelijkertijd plezier te hebben in het leren.

Mijn aanpak

Mijn pedagogische aanpak rust op het idee dat leren interessant en stimulerend moet zijn en niet als een verplichting mag aanvoelen. Afhankelijk van de leeftijd en voorkeur van een leerling, kunnen de lessen minder serieus of inhoudelijk zwaarder zijn, maar als lesgever zorg ik ervoor om nooit te streng te zijn. Ik vind het noodzakelijk dat mijn leerlingen vaststellen dat ik zelf ook onze tijd waardeer en dat ik geniet om hen iets te leren. Openheid is voor mij erg belangrijk, en ik wil dat mijn leerlingen zich vrij voelen en niet aarzelen om al hun vragen te stellen. Ik schep een veilige en open leeromgeving wat naar mijn mening essentieel is in het leerproces. Als op het einde van de les mijn leerlingen iets nieuw hebben geleerd, maar ook met een glimlach vertrekken, beschouw ik dat als een geslaagde missie.

Opleiding

Diploma 1: Master Nanoscience and Nanotechnology aan KU Leuven

Diploma 2: Bachelor Mechanical Engineering aan KU Leuven

Bijles voor deze vakken

Bachelor: Wiskunde

Professioneel / Volwassen: Engels, Frans, Fysica

Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.