• +7 jaar ervaring

Profiel van Melissa

  • Op locatie

  • Online

Profiel van Melissa
  • Op locatie

  • Online

Over Melissa

Sinds 1 september 2013 ben ik leerkracht in Oostakker, op een school specifiek voor leerlingen met de diagnose ASS (autisme). Deze ervaring heeft me geleerd hoe belangrijk het is om flexibel en doelgericht in te spelen op de individuele noden van leerlingen. Ik begeleid mijn leerlingen met veel geduld en structuur, en zorg ervoor dat ze stap voor stap vooruitgang boeken.

Tijdens mijn bijlessen pas ik dezelfde aanpak toe: ik maak een duidelijke structuur, zoek samen met de leerling naar oplossingen en moedig hen aan om door te zetten, zelfs bij moeilijkheden. Mijn perfectionistische instelling en doorzettingsvermogen zorgen ervoor dat ik altijd het beste wil halen uit elke begeleiding. Bovendien leer ik graag bij en zoek ik uitdagingen op om mijn aanpak steeds te verbeteren.

Motivatie

Tijdens mijn bijlessen zet ik sterk in op het optimaliseren van de leeromgeving en het stimuleren en motiveren van mijn leerlingen. Organiseren en visualiseren behoren tot mijn sterke troeven. Ik maak gebruik van stappenplannen, weekplanningen en andere hulpmiddelen om het studeren aangenamer en overzichtelijker te maken. Deze aanpak zorgt ervoor dat leerlingen niet alleen beter begrijpen wat ze moeten leren, maar ook hoe ze dit zelfstandig kunnen aanpakken.

Mijn doel is om zoveel mogelijk leerlingen te begeleiden, hen te helpen en de zorg op maat te optimaliseren. Ik geloof dat elke leerling recht heeft op ondersteuning en opvolging, en ik doe er alles aan om hen dat te bieden.

Mijn aanpak

Tijdens mijn bijlessen merk ik telkens hoe belangrijk een optimale leeromgeving is om leerlingen écht vooruit te helpen. Ik hecht veel belang aan het stimuleren en motiveren van mijn leerlingen en zorg ervoor dat ze met een duidelijke structuur aan de slag kunnen. Organiseren en visualiseren zijn mijn sterke troeven: ik werk met stappenplannen, weekplanningen en andere hulpmiddelen om het studeren aangenamer en eenvoudiger te maken.

Door deze aanpak zien mijn leerlingen niet alleen verbetering in hun resultaten, maar ontwikkelen ze ook meer zelfvertrouwen en plezier in het leren. Mijn doel is om hen te begeleiden op een manier die volledig afgestemd is op hun behoeften en leerstijl.

Opleiding

Diploma 1: Bachelor Leerkracht secundair onderwijs: economie en project algemene vakken aan KaHo Sint-Lieven Sint-Niklaas

Diploma 2: Professioneel / Volwassen Omgaan met autisme aan Centrum voor Afstandsonderwijs

Diploma 3: Professioneel / Volwassen Diploma Hoger Opvoedkundige Studiën aan KATHOLIEK HOGER INSTITUUT VOOR OPVOEDKUNDE (KHIVO)

Bijles voor deze vakken

  • Basisonderwijs
  • Boekhouden
  • Frans
  • Economie
  • Wiskunde
  • Studiebegeleiding

    Studenten van Melissa:

    • Leerlinge die naar het 2e middelbaar (Maatschappij en Welzijn) gaat, heeft begeleiding nodig bij Frans en Nederlands. Het gaat vooral om hulp bij het vinden van een goede studiemethode.

      Dina uit Dendermonde
    • Leerling heeft begeleiding nodig bij het examen Handelseconomie voor de Examencommissie 2e graad TSO Handel-Talen, op 30 oktober.

      Roderik uit Gent
    • Leerling 2e middelbaar TSO met DCD, ADD en ASS heeft studiebegeleiding nodig.

      Jente uit Gent
    • Leerlinge 6e leerjaar heeft huiswerkbegeleiding nodig, o.a. bij Frans, wiskunde en spelling.

      Veerle uit Lokeren
    • Een studente start in september in het 3e leerjaar en zoekt begeleiding bij wiskunde. De begeleiding kan worden opgestart eind augustus en kan dan doorlopen in het schooljaar.

      Marijke uit Dendermonde
    *Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
    Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.