Over Amandine
Naast het feit dat het Engels wereldwijd te vinden is, is het ook een prachtige taal waarvan ik mijn passie graag met anderen deel. Ik behaalde bijgevolg een lerarendiploma (Engels-geschiedenis), en nadat ik dit met succes had afgewerkt ving ik meteen een aanvullende masteropleiding in de Engelse Taal- en Letterkunde aan. Via mijn stages kwam ik al reeds in contact met leerlingen uit verschillende richtingen en uit verschillende jaren, maar om ook de oudere leerlingen uit de 3de graad (of hoger) te kunnen ondersteunen besloot ik om deze extra opleiding te volgen.
De kriebel om les te geven is nooit weggebleven. Ik was nog (net) niet afgestudeerd, of ik gaf al een maand lang Engels op een middelbare school, maar ik help ook graag anderen voor dit vak!
Motivatie
Ieder kind is anders. Sommige leerlingen hebben extra hulp nodig, terwijl anderen een extra uitdaging willen. Dit maakt het lesgeven zo divers, persoonlijk, en uitdagend voor de leerkracht.
Ik vond het altijd jammer dat mijn stages van korte duur waren. Het moet fantastisch zijn om een leerling(e) op langere termijn te begeleiden en te zien welke vooruitgang ze boeken!
Mijn aanpak
Een bijles zou ik niet (heel veel) anders aanpakken dan een gewone les - behalve dat deze dan meer op maat is van de leerling(e). Ik zou starten met een leuke insteek, anekdote, filmpje, vraag ... waaruit voorbeelden aan bod komen over het desbetreffende lesonderwerp. Nadien nemen we deze onder de loep zodat ik hier meer uitleg over kan geven, voordat we oefeningen maken en ik kan bijsturen waar nodig.
Opleiding
Diploma 1: Bachelor Educatieve Secundair Onderwijs: Engels - Geschiedenis aan Arteveldehogeschool
Diploma 2: Master in de Taal- en Letterkunde aan UGent