Borgerhout, België

PhD

Gescreende bijlesgever

Jonas

10/10

In verschillende professionele contexten bouwde ik uitvoerige ervaring op in het ondersteunen en coachen van leerlingen en studenten. Dit zowel inhoudelijk (als leraar PAV, Gedrags- en Cultuurwetenschappen, en als promotor in de masteropleiding Communicatiewetenschappen) als op vlak van algemene studiebegeleiding en psychosociale begeleiding (als coördinator van een mentoraat voor kansengroepstudenten, en als huiswerkbegeleider bij OKAN-leerlingen). Vakinhoudelijk heb ik ervaring in alle sociaalwetenschappelijke vakken, thesisbegeleiding, studiemethodenbegeleiding en taalvakken Nederlands (NT2), Engels of Duits.

Motivatie

Bijles geven is een prachtige manier om naast mijn job als onderzoeker/docent aan een universiteit ook laagdrempeliger contact te onderhouden met studenten, en mijn ervaring als lesgever, mentor en studiecoach te blijven overdragen waar het kan.

Mijn aanpak

Bijles of studiebegeleiding is waardevol omdat het de leerling/student ondersteunt inzicht te krijgen in eigen competenties en capaciteiten. Ik benader bijles geven als empowerend voor de leerling/student, en probeer bij iedere opdracht ook meer dan enkel vakinhoudelijke kennis over te dragen door samen te werken aan bredere inzichten in hoe kennisverwerving het best werkt voor de leerling/student in kwestie.

Opleiding

Diploma 1: PhD

Diploma 2: Master Sociologie aan Universiteit Gent

Diploma 3: PhD Sociale wetenschappen aan Universiteit Antwerpen

Bijles voor deze vakken

Basisschool: Huiswerkbegeleiding

Bachelor: Studiebegeleiding

Master: Thesis-scriptiebegeleiding

Professioneel / Volwassen: Maatschappijleer

Beoordelingen1 beoordeling
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

6 maanden geleden

Erpe-Mere

Wim’s lesonderwerp

Student zit in master Communicatiewetenschappen en wenst ondersteuning voor de thesis. Het onderwerp is Fear of Missing Out op sociaalnetwerksites. Het onderzoek richt zich op jongeren (18-25 jaar) en onderzoekt de impact van het delen en consumeren van persoonlijke informatie via sociale media, met speciale aandacht voor 'oversharing', eenzaamheid en eigenwaarde. Het onderzoek is kwantitatief van aard en wordt uitgevoerd via een survey. Graag ondersteuning bij de verwerking van de data in SPSS alsook met hulp met de literatuurstudie & lay-out.

Wim’s review over les Thesis-scriptiebegeleiding

De begeleiding met Jonas verloopt uitstekend! Hij is altijd bereikbaar voor extra vragen en voorziet me steeds van heldere en correcte feedback. Dankzij zijn hulp heb ik al grote stappen gezet met mijn masterproef. Absoluut een aanrader!

Studenten van Jonas:

  • Student zit in de master Communicatiewetenschappen aan de VUB en wenst ondersteuning bij de thesis. De student heeft de diagnose van ADHD en ervaart moeilijkheden met plannen en structu… Lees meer

    Eeckhout uit Overijse
  • Masterstudent Communicatiewetenschappen wenst ondersteuning bij de masterproef. De masterproef gaat over de privacy van kinderen op sociale media & hou ouders daarmee omgaan. Graag onde… Lees meer

    Esmee uit Gent
  • Masterstudent Communicatiewetenschappen aan de VUB met afstudeerrichting media, strategie en marketing wenst thesisbegeleiding. De onderzoeksvraag luidt als volgt: ”Welke informatienode… Lees meer

    Tara uit Lier
  • Student zit in de master Communicatiewetenschappen en wenst ondersteuning bij de thesis. Onderzoeksvraag ‘Hoe beïnvloedt het delen van medische informatie over kinderen door momfluencer… Lees meer

    Hasan uit Brugge
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.