Profiel van Katelijne

    • Op locatie

    • Online

    Profiel van Katelijne
    • Op locatie

    • Online

    Over Katelijne

    Ik koos voor de richting Germaanse Talen uit liefde voor de literatuur. Ik lees erg veel, zowel non-fictie als fictie. In mijn professionele leven heb ik een brede kijk op de wereld gekregen. Daarnaast hebben al die literatuur en non-fictie natuurlijk ook mijn blik geopend. Ik heb dan ook een ruim referentiekader waarmee ik naar de wereld kijk. In mijn beroepsleven heb ik ervaring opgedaan in redactie, copywriting, drukwerk en grafische vormgeving. Ik ben sterk in fouten opsporen. Kleine onjuistheden in taal of vormgeving zie ik meteen. Als jongvolwassene volgde ik dictie en voordracht in het dko. Ik heb een heldere stem en een verzorgde uitspraak. Ook heb ik bijles notenleer gegeven aan mijn neefje op de lagere school. Van 25 tot 30 jaar heb ik een kamerkoor van volwassenen gedirigeerd. Ik leerde de koorliteratuur aan, waarvoor planning nodig was en een correcte inschatting van het werkvolume. Ik gaf ook 5 jaar lang de inzingsessies bij Ensemble X. Ik ben jaren monitrice geweest bij De kreek vzw, die kampen organiseert voor personen met een mentale beperking. Sinds kort ben ik vrijwilliger bij VriendENtaal Diepenbeek. Daar oefenen de leerlingen nieuwkomers op ongedwongen wijze Nederlands.

    Motivatie

    Ik ben op zoek naar een job in een organisatie die bij me past, waar mijn creativiteit en taalkunde aan bod komen en ik veel met mensen in aanraking kom.

    Mijn aanpak

    In de eerste plaats wil ik de vraag helder krijgen. Waar heeft de leerling/cursist behoefte aan? Waar willen we naartoe, op welke termijn? Dan kijk ik naar wat er nodig is om dat doel te bereiken: wat is het niveau van de leerling/cursist, op welke manier kunnen we de nodige vaardigheden trainen? Oefening baart kunst. Maar het is ook een kunst die oefeningen aangenaam te maken en de goesting te kweken om aan die oefeningen te beginnen. Dat lukt niet voor alle leerstof, soms moet je gewoon drillen. Waar het kan, maak ik de les zo aangenaam mogelijk door een veilige omgeving te creëren met een warme, empathische stijl. Verder geloof ik ook in voorbeelden uit het leven gegrepen, die leerstof voor een cursist concreet maakt. De motivatie wil ik ook opkrikken door af en toe terug te koppelen en te reflecteren: Waarom doen we dit? Wat hebben we al geleerd, met welk resultaat? Wat is het nut van de nieuwe kennis en kunde, wat zijn de voordelen?

    Opleiding

    Diploma 1: Master Germaanse Taal- en Letterkunde aan UAntwerpen

    Bijles voor deze vakken

    • Engels
    • Nederlands
    • Thesis-scriptiebegeleiding
    • Nederlands NT2
      Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.