• +3 jaar ervaring

Profiel van Julie

9/10

  • Op locatie

  • Online

Profiel van Julie

9/10

  • Op locatie

  • Online

Over Julie

Hallo!

Mijn naam is Julie. In het middelbaar volgde ik de opleiding Grieks-Latijn.

Nadat ik afgestudeerd was in het secundair onderwijs besloot ik door mijn interesse in recht en de maatschappij rechten te studeren aan de Universiteit Gent. Na vijf jaar studeerde ik cum laude af in rechten. Ik vulde deze opleiding aan met een bijkomende master in intellectuele eigendom en ICT-recht. Ik deed reeds de nodige ervaring op als juridisch adviseur en advocate.

Tijdens en na mijn studies aan de universiteit vulde ik graag mijn vrije tijd met het geven van privé-les in juridische vakken, taalvakken (Frans, Latijn en Engels) en vrijwilligerswerk door les te geven aan leerlingen met leerproblemen aan het basisonderwijs en het middelbaar.

Momenteel ben ik aan de slag als studiebegeleider bij een onafhankelijk studie- en lesbegeleidingskantoor te Gent.

Motivatie

Ik geef graag bijles omdat ik het leuk vind om one-on-one een student of leerling aan te moedigen en te helpen om geslaagd door diens cursus te geraken en een efficiënte studiemethode te vinden die op lange termijn kan gehanteerd worden.

Ik gaf reeds verscheidene keren bijles of studiebegeleiding. Door ervaring leerde ik dat iedere student anders is en vaak een heel persoonsgerichte aanpak nodig heeft die voor hem/haar werk. Hier draag ik aan bij. Het geeft me energie als ik de progressie zie bij een student of leerling en dit verder op te bouwen om zo sneller en efficiënter door een cursus te geraken.

Mijn aanpak

Eerste doe ik een intakegesprek met de student of leerling: wat houdt de cursus in?; wat zijn de problemen bij het verwerken van de leerstof?; hoe pakt de student of leerling dit normaal aan? enz.

Dan begin ik aan de cursus zelf samen met de leerling of student en poog ik een beeld te krijgen van de huidige studiemethode van de student/leerling en tast ik af hoe we deze kunnen verbeteren. Ik werk vervolgens een nieuwe studiemethode uit samen met de leerling/student en tast af of dit werkt. Indien er vragen zijn over de inhoud van de cursus verwerk ik dit hierin ook in en poog ik efficiënt door de cursus te gaan samen met de leerling/student. Na deze stap geef ik telkens opdrachten of taken mee om de kennis van de leerstof en/of de studiemethode te toetsen. Dit wordt in de volgende lessen naargelang de progressie van de leerling/student telkens afgetoetst.

Positieve eigenschappen zijn mijn empathie, geduld, persoonlijke leergierigheid en enthousiasme. Ik hoop op die manier de student/leerling mee te inspireren!

Opleiding

Diploma 1: Master Rechten aan Universiteit Gent

Bijles voor deze vakken

  • Nederlands
  • Latijn
  • Geschiedenis
  • Engels
  • Examencommissie
  • Frans
  • Ander
  • Recht
  • Studiebegeleiding
  • Thesis-scriptiebegeleiding

Reviews (4)

  • Suzie's review for Julie

    Suzie

    Gent

    1 jaar geleden

    Suzie’s lesonderwerp

    Leerlinge met ADHD start in september in het tweede middelbaar (Steinerschool) en wenst algemene studiebegeleiding. Graag tips en tricks: hoe grote hoeveelheden verwerken, ontwikkelen van een goede studiemethodiek, focus houden, structuur aanbrengen, ...

    Suzie’s review over les Studiebegeleiding

    Positief en interessant

  • marnicq's review for Julie

    marnicq

    Deinze

    1 jaar, 1 maand geleden

    Marnicq’s lesonderwerp

    Een leerlinge uit het tweede middelbaar A-stroom Steam richting (met Kunst & Drama als keuze module) wenst ondersteuning bij Frans en studiebegeleiding. De leerkracht Frans praat heel snel, doceert op hoog niveau en spreekt uitsluitend Frans. Omwille van deze redenen kan de dochter niet mee met de leerstof en zou ze dit op haar eigen tempo met een docent willen overlopen. Daarnaast wenst de leerlinge ook algemene studiebegeleiding. Het gaat over structuur, leren samenvatting, zelfstandig een planning opmaken ... Ze wil graag alles tot in de details kennen. Ze studeert veel en spendeert veel tijd aan haar studies. Ze moest vroeger nooit studeren om goede punten te behalen, waardoor ze nu niet goed weet hoe ze dit het beste aanpakt.

    Marnicq’s review over les Frans

    Heel goed

  • Khady's review for Julie

    Khady

    Sint Martens Latem

    1 jaar, 4 maanden geleden

    Khady’s lesonderwerp

    Studente uit het 1e middelbaar (Erasmus, De Pinte) zoekt bijles voor Frans. Uit de gesprekken met de leerkracht bleek dat haar grammatica onvoldoende gekend is (comparatif en superlatif) en dat ze moeite heeft met het vormen van zinnen. Graag een docent die hierbij verder kan ondersteunen. Ze wordt al verder geholpen door BijlesHuis voor bijlessen bij aardrijkskunde.

    Khady’s review over les Frans

    Echt super! Zij geeft heel goed les.

*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

Studenten van Julie:

  • Studente in de master Fiscaal Recht heeft ondersteuning nodig bij haar masterproef. De thesis gaat over fiscale procedures. Ze heeft voornamelijk hulp nodig bij de indeling van de thesi… Lees meer

    Silke uit Hasselt
  • Student Rechten zoekt begeleiding bij het studeren. Ze wil een goede studiemethode aanleren.

    Inge uit Grimbergen
  • Leerling uit het 1ste middelbaar ASO heeft nood aan bijles Frans en eventueel ook bijles Nederlands.

    Inge uit Gent
  • Leerling uit het tweede middelbaar, A-stroom heeft nood aan enkele bijlessen Frans. De leerling heeft veel nood aan oefenen en herhalen. Door haar ADD en DCD heeft ze moeilijkheden met … Lees meer

    Hanne uit Gent
  • Student zit in de eerste bachelor Criminologie en wenst bijles voor het vak Publiek Recht. Het examen valt op 22 januari.

    Mieke uit Denderleeuw
  • Student 4de middelbaar Economie-Moderne Talen zoekt hulp bij de vakken Engels en Frans. Voor Engels zijn vooral de tijden heel moeilijk, grammatica lukt niet goed waardoor teksten schri… Lees meer

    Yeter uit Gent
  • Leerling in het 5de middelbaar aan de muziekharmonia richting Jazz wenst ondersteuning voor Frans. De grootste problemen liggen bij de grammatica. Een aantal basisprincipes zoals vervoe… Lees meer

    Hanne uit Gent
  • Masterstudent Rechten (KU Leuven) heeft begeleiding nodig bij drie papers voor het vak socialezekerheidsrecht. Het gaat hierbij over de beperking van de werkloosheidsuitkering in de tij… Lees meer

    Albert uit Antwerpen
  • Leerlinge 6de middelbaar (Humane Wetenschappen, Don Bosco Zwijnaarde) heeft nood aan begeleiding Frans, in combinatie met een algemene studiebegeleiding voor vakken als geschiedenis en … Lees meer

    Yuliya uit Oosterzele
  • Leerling uit het 2de middelbaar A-stroom (Freinet Middelschool Gent) zoekt studiebegeleiding. Ze voelt zich erg onzeker en is zoekende naar een passende studie-methode die haar helpt bi… Lees meer

    Leonie uit Gent
  • Bachelorstudent Rechten (VUB) heeft begeleiding nodig bij bestuursrecht, een vak van het 3e jaar. Het is zijn laatste examenkans van zijn laatste bachelorvak. Hij zoekt iemand die hem d… Lees meer

    Jordy uit Antwerpen
  • Jiri zit in het 3e middelbaar (Grieks/Latijn) en zoekt begeleiding voor beide taalvakken. Een correcte studiemethode aanleren is wat hij nodig heeft om zijn resultaten terug op te krikk… Lees meer

    Jiri uit Gent
  • Leerling in het zesde middelbaar richting Sociaal-Technische-Wetenschappen heeft nood aan individuele begeleiding bij Frans ter voorbereiding van het examen via de examencommissie. Aang… Lees meer

    Silke uit Destelbergen
  • Leerling in het 3de middelbaar Latijn-Wiskunde heeft extra hulp nodig bij Latijn. Vorig jaar behaalde hij nog 74% in totaal, maar bij het laatste kerstrapport scoorde hij 44% op het exa… Lees meer

    Rihab uit Gent
  • Ouder zoekt bijlessen voor haar twee kinderen. Ze hebben hiervoor school gevolgd in Amerika en zijn sinds augustus in België. Het gaat om bijlessen voor dochter 4de leerjaar, vooral foc… Lees meer

    Tom uit Gent
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.