Heist-op-den-Berg, België
Master
Ingenieurswetenschappen, Katholieke Universiteit Leuven
Gescreende bijlesgever
Maxime
Ik ben Maxime, 24 jaar en afgestudeerd Burgerlijk Ingenieur. Momenteel ben ik werkzaam als projectingenieur bij Air Liquide, waar ik vooral gasinstallaties ontwerp. Mijn enige "officiële" leservaring tot nog toe is mijn deelname in het PAL programma van de KUL tijdens mijn studies, waarbij je als ouderejaars eerstejaarsstudenten begeleidde bij de moeilijkere vakken, maar dit smaakte zeker naar meer. Nu ik mijn draai in het werkleven wat heb gevonden richt ik mijn blik graag terug op zij die nog studeren en best wat hulp kunnen gebruiken.
Motivatie
Van jongs af aan ben ik iemand die graag volledig weet hoe de vork in de steel zit, van A tot Z. Dit uitte zich tijdens mijn studies in het beheersen van de vakmaterie tot in de kleinste details. Natuurlijk ging dit niet altijd van een leien dakje, en soms had ik nood aan overleg met of hulp van een persoon die mee kon gaan in mijn manier van denken. Ik zou nu graag deze persoon (en meer) zijn voor jongeren die met bepaalde schoolzaken worstelen, of simpelweg dieper op de materie willen ingaan. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen denkpatroon en het is een grote, maar vooral belonende, uitdaging om die ene, persoonlijke golflengte van communicatie te vinden, hierop af te stemmen en samen orde in de mentale chaos te scheppen.
Mijn aanpak
Tijdens mijn studies was ik iemand die de hele cursus wou begrijpen. Een belangrijk hulpmiddel hierbij waren discussies met gelijkgezinde medestudenten. Deze discussies waren steeds zeer afwisselend qua informatiestroom. De ene keer was ik het die iets niet goed doorhad en moest ik de juiste vragen vinden om mijn mentale obstakels weg te nemen. De andere keer was ik er beter mee weg, en moest ik een manier vinden om de andere partij mee te krijgen. Hierdoor heb ik de gave om de denkpatronen van mensen te doorgronden grondig aangescherpt. Na een kort heen-en-weer spel over vakmaterie kan ik een goede inschatting maken over hoe abstract, analytisch, kritisch,... de persoon waarnaar ik iets wil overbrengen nadenkt. Dit staat mij toe om een gepersonaliseerde en effectieve aanpak te vinden. Ik ben me er natuurlijk van bewust dat ik nog veel kan bijleren als lesgever. Ik hoop dan ook dat meer praktijkervaring mij professioneel zal doen groeien.
Opleiding
Diploma 1: Master Ingenieurswetenschappen aan Katholieke Universiteit Leuven
Bijles voor deze vakken
Elektriciteit, Fysica, Mechanica, Natuurwetenschappen, Statistiek, Werktuigbouwkunde, Wiskunde