- Nieuw!
Profiel van Stan
Op locatie
Online
Gescreende bijlesgever
Master Geschiedenis
KU Leuven
Harelbeke , België
Op locatie
Online
Over Stan
Ik sta als leraar aardrijkskunde & geschiedenis voor de klas in het Guldensporencollege Kortrijk. Momenteel geef ik enkel les aan het vierde middelbaar gezien ik mijn job als leraar combineer met die van graadcoördinator. Dit houdt in dat ik op onze school allerlei praktische zaken help organiseren en plannen. Vroeger gaf ik reeds bijles aan meerdere studeren van het middelbaar en het hoger onderwijs. Mijn aanpak is gestoeld op vier pijlers: relevantie, inzet, plezier en zelfreflectie.
Motivatie
Ik sta erg graag voor de klas en ik probeer iedereen van dichtbij te betrekken in mijn lessen. Niets is plezanter dan een succeservaring bij toetsen en proefwerken/examens. Om dit te kunnen bereiken moet er uiteraard gewerkt worden. Hier help ik erg graag waar ik kan. Ik haal het onderste uit de kan om studenten goed te laten voelen bij hun studeermethode.
Mijn aanpak
Als lesgever streef ik ernaar om onderwijs te bieden dat niet alleen kennis overdraagt, maar ook betekenisvol is voor elke leerling. Mijn aanpak is gestoeld op vier pijlers: relevantie, inzet, plezier en zelfreflectie.
1. Relevantie: het 'waarom' centraal
Ik geloof dat leerlingen pas echt gemotiveerd raken wanneer ze begrijpen waarom ze iets leren. Daarom is het 'waarom' nooit veraf in mijn lessen. Ik verbind de leerstof met de leefwereld van de studenten, met actuele thema’s en met hun toekomstige mogelijkheden. Zo wordt leren geen verplichting, maar een kans.
2. Inzet: hard werken op maat van de leerling
Ik stimuleer leerlingen om zich in te zetten en hun grenzen te verleggen, maar altijd op een manier die aansluit bij hun niveau en mogelijkheden. Door duidelijke verwachtingen te stellen en hen te begeleiden in hun leerproces, bouw ik aan een cultuur van inspanning en groei.
3. Succeservaringen en plezier
Leren mag ook leuk zijn. Ik zorg voor afwisseling, interactie en ruimte voor creativiteit. Door succeservaringen te creëren — hoe klein ook — groeit het zelfvertrouwen van de leerling. Plezier en positieve feedback versterken de motivatie en maken het leerproces duurzamer.
4. Zelfreflectie: leren over leren
Ik moedig leerlingen aan om stil te staan bij hun eigen leerproces. Wat werkt voor hen? Waar liggen hun sterktes en groeipunten? Zelfreflectie helpt hen om zelfstandiger en bewuster te leren, en om verantwoordelijkheid te nemen voor hun ontwikkeling.
Opleiding
Diploma 1: Bachelor Lerarenopleiding aardrijkskunde - geschiedenis aan Vives campus Torhout
Diploma 2: Master Geschiedenis aan KU Leuven
Bijles voor deze vakken
- Maatschappijleer
- Aardrijkskunde
- Geschiedenis
- Huiswerkbegeleiding
- Studiebegeleiding