Profiel van Lisa

    10/10

    • Op locatie

    • Online

    Profiel van Lisa

    10/10

    • Op locatie

    • Online

    Over Lisa

    Ik heb meer dan 10 jaar gewerkt als studentenbegeleider en zorgcoördinator. Daar heb ik studenten en docenten begeleid op socio-emotioneel, onderwijskundig en pedagogisch vlak. Ik heb ervaring met het coachen van studievaardigheden, metacognitie en het ontwikkelen van gepersonaliseerde begeleidingstrajecten. Ik heb ook oog voor het mentaal welbevinden van lerenden en kan faalangst helpen aanpakken.
    Ik heb workshops georganiseerd voor docenten en studenten, gericht op taalvaardigheden, didactiek, stresshantering, en heb ik bijgedragen aan het verbeteren van zelfregulatie van jongeren.

    Ik heb de opleiding bachelor lager onderwijs afgewerkt dus ik heb dankzij mijn stages en werk in het lager onderwijs voor de klas gestaan.
    Ik heb ervaring als NT2 lesgever in het volwassenonderwijs aan anderstalige cursisten met verschillende achtergronden.

    Motivatie

    Mijn sterkte is het één op één contact met lerenden. Ik heb voldoende luistervaardigheden en kan me snel aanpassen aan het niveau en beginsituatie van de lerende.
    Ik ben zeer bedreven in het gebruik van digitale tools en communicatieplatformen. Door mijn huidige levenskeuzes ben ik momenteel heel flexibel in het plannen van mijn lessen doorheen de dag.
    Mijn talenkennis stelt me in staat om een diverse groep jongeren te ondersteunen en te motiveren.

    Mijn aanpak

    Ik werk heel visueel en gestructureerd. Ik ken de meerwaarde van graphic organizers en zal ook steeds de lerende aansturen deze op te maken of te vervolledigen.
    De leerling krijgt zicht op de doelstellingen van de sessie en verwachtingen en behoudt voldoende motivatie om verder te leren. Ik bekijk de eindtermen of opleidingsdoelen van de lerende vooraf. Op die manier heb ik zicht op de bijhorende verwachtingen van dat vak of leergebied voor die specifieke leerling.
    Mijn sterkte is het werken met afwisselende didactische werkvormen (onderwijsleergesprek, spelvormen, ...) Op die manier blijft de leerling geprikkeld en verveelt hij/zij zich nooit. Daarbij daag ik de leerlingen voldoende uit maar werk ik steeds in de zone van de naaste ontwikkeling zodat leerfrustratie niet optreed.

    Opleiding

    Diploma 1: Master Pedagogische wetenschappen: onderwijskunde aan Universiteit Gent

    Diploma 2: Bachelor lerarenopleiding lager onderwijs aan Arteveldehogeschool Gent

    Bijles voor deze vakken

    • Basisonderwijs
    • Huiswerkbegeleiding
    • Nederlands NT2
    • Studiebegeleiding

    Reviews (2)

    • Mary's review for Lisa

      Mary

      Overijse

      1 maand geleden

      Mary’s lesonderwerp

      Anderstalige volwassene uit Zuid-Afrika heeft begeleiding nodig bij Nederlands. Ze is reeds twee jaar in België en heeft lessen gevolgd tot niveau 2.1. Nu wil ze een individuele begeleiding om haar niveau verder te verhogen. Ze spreekt Engels.

      Mary’s review over les Nederlands NT2

      Prima

    • Kristof's review for Lisa

      Kristof

      Waregem

      1 maand, 2 weken geleden

      Kristof’s lesonderwerp

      Een volwassene studeert een bachelor Kleuteronderwijs als zij-instromer in combinatie met een full-time job. Intussen heeft ze haar eerste jaar achter de rug. De combinatie met haar job, waar ze vaak met deadlines werk, blijkt pittiger te zijn dan verwacht en heeft ze moeite om alles goed in te studeren. Daarom zou ze graag met een docent willen leren hoe ze grote pakketten leerstof moet instuderen, en een planning kan opstellen om haar werk, privé en haar studies beter te combineren.

      Kristof’s review over les Studiebegeleiding

      Zeer aangenaam. De lessen worden goed voorbereid en bevatten veel info en hulpmiddelen die we direct op de leerstof kunnen toepassen. Ze geeft visuele voorbeelden en legt heel duidelijk uit hoe ik mijn leerstof kan verwerken en checkt hierbij af of dit een aanpak is waar ik me in kan vinden. Sinds ik van Lisa advies krijg rond studieplanning, leerstof verwerken en aanpak rond examens, kan ik al veel beter met een rustige blik kijken op mijn studietraject.

    *Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
    Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.