• +3 jaar ervaring

Profiel van Thibaut

8,7/10

  • Online

Profiel van Thibaut

8,7/10

  • Online

Over Thibaut

Ik volg momenteel een dubbele masteropleiding in gespecialiseerde vertaling (Engels-Spaans) aan een universiteit in Frankrijk en een universiteit in Wales, UK. In dit programma specialiseer ik me in juridische, economische en technische vertaling, en werk ik met moderne vertalingstools (CAT-tools).

Daarvoor behaalde ik een bachelor Toegepaste Taalkunde (Engels-Italiaans), inclusief een Erasmus-uitwisseling aan een universiteit in Spanje. Tijdens mijn middelbareschooltijd volgde ik ook Latijn en Oudgrieks, wat mijn interesse in klassieke en moderne talen nog heeft versterkt.

Naast mijn studies heb ik inmiddels meer dan 2000 uur ervaring als tutor, waarbij ik leerlingen van uiteenlopende leeftijden en niveaus begeleid in vakken zoals Frans, Engels, Spaans, Italiaans, Duits, Latijn en Oudgrieks. Tijdens een taalkamp Frans gaf ik intensieve lessen en leerde ik mijn aanpak beter afstemmen op elke leerling.

Tot slot liep ik een stage van anderhalve maand als vertaler, waarbij ik technische documenten vertaalde van het Nederlands naar het Frans en Engels. Deze praktijkervaring heeft mijn nauwkeurigheid en flexibiliteit in gespecialiseerde vertaalcontexten verder aangescherpt.

Momenteel beschik ik over de volgende taalcertificaten: C2 (maximumniveau) in Frans, Engels en Spaans en B2 in Italiaans.

Motivatie

Ik geef graag bijles omdat het mij gelukkig maakt als ik anderen iets kan bijbrengen. Voor mij persoonlijk is bijles geven een nuttigere invulling dan een reguliere studentenjob. Het is tof en het voelt niet als zwaar werken. Het is ook leuk om andere vakken te geven die ik niet (meer) krijg aan de universiteit want dat zorgt voor een goede afwisseling.

Mijn aanpak

Ik vind het belangrijk dat de leerling actief in de les is en meedenkt. Als het gaat om theorie, controleer ik of de leerling de les wel degelijk volgt. Ik vraag bijvoorbeeld om eens samen te vatten wat ik heb gezegd, of ik laat de leerling zelf even leraar spelen. Pas als de leerling zelf iets moet uitleggen, beseft hij of zij vaak pas waar de lacunes liggen. Vaak denken leerlingen gemakkelijkheidshalve dat ze het al kunnen.

Voor talen leg ik minder nadruk op grammatica, behalve voor specifieke toetsen. Ik wil leerlingen vooral motiveren om zelf de taal en cultuur te ontdekken, zodat ze praktische vaardigheden opdoen. Dit begint passief, bijvoorbeeld door films of series te kijken. Door hun fascinatie voor de taal groeien ze vanzelf naar actieve vaardigheden, zoals spreken en schrijven, waarbij ik hen gericht ondersteun – iets wat op school vaak ontbreekt.

Opleiding

Diploma 1: Bachelor 2de jaar wiskunde aan Université Grenoble Alpes (UGA)

Diploma 2: Bachelor Etudes françaises DALF C2 aan Alliance française lyon

Diploma 3: Bachelor Toegepaste taalkunde Engels-Italiaans aan Université Grenoble Alpes (UGA)

Bijles voor deze vakken

  • Grieks
  • Latijn
  • Duits
  • Wiskunde
  • Engels
  • Frans
  • Italiaans
  • Spaans

Reviews (2)

  • Joke's review for Thibaut

    Joke

    Destelbergen

    3 jaar, 5 maanden geleden

    Joke’s lesonderwerp

    Leerling in het 5de middelbaar richting Moderne Talen-Wetenschappen heeft ondersteuning nodig bij wiskunde (niveau 5u/week). Het gaat momenteel moeilijk bij matrices en limieten, maar de leerling moet ook op een meer consistente en regelmatige manier met wiskunde bezig zijn.

    Joke’s review over les Wiskunde

    De bijlessen verlopen vlot. Onze zoon is tevreden.

  • Soumaya's review for Thibaut

    Soumaya

    Lichtervelde

    3 jaar, 7 maanden geleden

    Soumaya’s lesonderwerp

    Leerling in het 4de middelbaar richting Wetenschappen heeft extra hulp nodig bij wiskunde, voornamelijk bij het hoofdstuk rond kansrekenen en telproblemen.

    Soumaya’s review over les Wiskunde

    Zeer positief!!! Onze zoon voelde zich snel op zijn gemak bij Thibaut.

*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

Studenten van Thibaut:

  • Leerlinge in het 2de middelbaar (A-stroom) heeft ondersteuning nodig bij het vak Sciences, te vergelijken met natuurwetenschappen. De leerstof is in het Frans, aangezien de leerlinge na… Lees meer

    Katleen uit Hooglede
  • Studente educatieve bachelor Lager Onderwijs met dyslexie heeft begeleiding nodig bij Frans. Ze zit in het derde jaar, maar is niet geslaagd voor het vak van het tweede jaar. Ze wil haa… Lees meer

    Isis uit Zuienkerke
  • Wannes wil graag bijlessen ter voorbereiding op de examencomissie derde graad wetenschappen-wiskunde. Hij heeft vooral problemen met de examens chemie en wiskunde omdat hij naar zijn ge… Lees meer

    Wannes uit Putte
  • Leerling uit het 3e middelbaar Latijn-Grieks zoekt hulp bij Grieks. Hij heeft vooral moeite met het verwerken van grotere hoeveelheden leerstof, maar ervaart ook wat achterstand qua bas… Lees meer

    Youssra uit Aalst
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.