Mol, België

Master

Taal- en Letterkunde (Latijn & Engels), KU Leuven

Gescreende bijlesgever

Thomas

9,7/10

Een gemotiveerd industrieel ingenieur met een passie voor onderwijs en de gedrevenheid een verschil te maken. Jarenlange ervaring met les in groep (oefenzittingen Engelse Taalkunde aan de KU Leuven), alsook als persoonlijke bijlesleerkracht. MSc industrieel ingenieur (biochemie) & MA Taal- en Letterkunde (Latijn & Engels).

Motivatie

Een leerkracht maakt het verschil. De keuzes die ik bewust wel en niet gemaakt heb in mijn persoonlijke opleidingscarrière zijn voor 80% gemotiveerd door de gedrevenheid en didactische kwaliteiten van de leerkrachten die ik gehad heb voor een bepaald vak. Een gevoel hebben dat je iets snapt, maakt dat je kan openstaan om het vak te appreciëren, de schoonheid en het nut ervan inzien maakt dat je er misschien wel van gaat houden, en dat opent studiemogelijkheden die de rest van je leven als student en werkende mens kunnen bepalen. Wie weet wacht immers bovenop de berg waarmee je worstelt om hem te beklimmen wel een hele nieuwe kijk op het hele avontuur. Zo was het ooit bij mij. De wetenschappen die ik in het middelbaar zo haatte, werden goede vrienden eens ik ze in zelfstudie herhaalde en motiveerden me om na mijn talenopleiding ook nog een opleiding als ingenieur te volgen. Het is mijn hoop dat ik anderen kan helpen alle kansen te ontsluiten die ze verdienen en zo zowel op korte termijn als lange termijn keuzes te kunnen maken die wérkelijk bij hen passen. Vanuit de positieve feedback die ik krijg als peer-assisted learning coach aan de KU Leuven en als persoonlijke bijlesleerkracht maak ik alleszins op dat ik hiertoe mijn steentje kan bijdragen.

Mijn aanpak

Bijles is voor mij geen les, maar een begeleiding, een samenwerking. Het is een wandeling door de rationale van een vak waarbij we samen op zoek gaan naar het juiste pad op maat van de persoon die ik begeleid. Op die wandeling gebruik ik mijn ervaringen als goede luisteraar (ervaring met online psychologische bijstand), als docent (peer-assisted learning coach aan de KUL), als student (6 jaar middelbaar, 8 jaar universiteit), als bijlesleerkracht en als multidisciplinair geschoold persoon (achtergrond in mens- en natuurwetenschappen).

Opleiding

Diploma 1: Master Taal- en Letterkunde (Latijn & Engels) aan KU Leuven

Diploma 2: Master Industrieel Ingenieur Biochemie (Biomedical Engineering) aan KU Leuven

Bijles voor deze vakken

Basisschool: Andere talen, Basisonderwijs, Engels, Nederlands

Frans, Fysica

Bachelor: Informatica, Wiskunde

Master: Biologie, Chemie, Excel, Geschiedenis, Latijn, Microsoft Office, Powerpoint, Statistiek, Word

Beoordelingen3 beoordelingen
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

2 jaar geleden

Mol

Nathalie’s lesonderwerp

A zit in het 1e middelbaar Latijn en zoekt ondersteuning bij Latijn & wiskunde in aanloop naar de examens. Gezien de hoeveelheid leerstof wordt het haar soms te veel en gaat het mis op de toetsen. Ze wil ook terug haar zelfvertrouwen in deze vakken opbouwen.

Nathalie’s review over les Wiskunde

Zeer goed. Thomas is heel vriendelijk en stipt. Hij heeft ervaring als bijlesleraar, waardoor hij goed weet welke aanpak werkt. Hij heeft een hele positieve benadering en is heel geduldig. Hij pakt de problemen aan vanaf de bron, waardoor het erna vlot vooruit gaat.

3 jaar, 11 maanden geleden

Heverlee

Nina’s lesonderwerp

Leerling 1e middelbaar heeft begeleiding nodig bij Latijn, o.a. studiemethode.

Nina’s review over les Latijn

Goed, hij doet het bijna perfect.

4 jaar, 6 maanden geleden

Leuven

Bart’s lesonderwerp

Leerlinge 3e middelbaar heeft begeleiding nodig bij Latijn, o.a. de de werkwoorden en de zinsdelen (ook in het Nederlands), en bij wiskunde, o.a. de volgorde van bewerkingen.

Bart’s review over les Latijn

Heel erg positief! Legt alles duidelijk uit; speelt in op interesses; bereidt goede oefeningen voor; is makkelijk te bereiken...

Studenten van Thomas:

  • Studente Toegepaste Psychologie (AP Hogeschool) heeft moeite met statistiek. Het gaat om zowel de theorie als de oefeningen. Ze wil zich klaarstomen voor het examen in januari.

    Emiel uit Geel
  • Neo zit in het 2e middelbaar en zoekt ondersteuning bij wiskunde. Vooral algebra is voor hem moeilijk. Graag een wekelijkse opvolging van de geziene leerstof.

    Neo uit Balen
  • Leerling uit het 4e middelbaar STW zoekt hulp bij wiskunde. De leerling kampt met concentratieproblemen en ADHD. Hij zoekt in eerste instantie hulp bij eerstegraadsfuncties en rechten.

    Katrijn uit Mol
  • Leerlinge in het 3e middelbaar richting Maatschappij- en Welzijnswetenschappen heeft ondersteuning nodig bij wiskunde. Vanwege het afstandsonderwijs tijdens corona en de vele zelfstudie… Lees meer

    Avina uit Dessel
  • Leerlinge in het 3e middelbaar richting Maatschappij- en Welzijnswetenschappen heeft begeleiding nodig bij wiskunde ter voorbereiding op het nieuwe schooljaar (van 2e naar 3e middelbaar… Lees meer

    Zaineb uit Mol
  • Leerling 5de middelbaar Latijn-Wiskunde is op zoek naar begeleiding voor wiskunde en daarnaast, in mindere mate, fysica en biologie. De examens voor deze vakken gingen niet goed, maar d… Lees meer

    Féline uit Oostende
  • Leerling in het vijfde middelbaar Bedrijfswetenschappen-economie heeft moeite met de vakken wiskunde en natuurwetenschappen. Graag algemene opvolging: nu nog een deeltje met zicht op de… Lees meer

    Christiaan uit Geel
  • Student uit het 3e middelbaar aan de Europese school (dat is jaar 8) zoekt bijles voor wiskunde. Hij heeft het moeilijk om zich te concentreren, maar werkt hard voor wiskunde. Toch haal… Lees meer

    Veronique uit Mol
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.