• Nieuw!

Profiel van Sara

9/10

  • Op locatie

Profiel van Sara

9/10

  • Op locatie

Over Sara

Ondertussen sta ik 17 jaar in het onderwijs en heb ik vanuit verschillende rollen het onderwijslandschap van de basisschool en de secundaire school leren kennen. Als klastitularis gaf ik les in het eerste en het zesde leerjaar. Als zorgleerkracht ondersteunde ik zowel kleuters als leerlingen in alle leerjaren in de lagere school. Ondertussen geef ik Nederlandse en Engelse les in de eerste graad van het secundair, zowel A- als B-stroom. En ondersteun ik leerlingen van de hele secundaire school voor Nederlands als taalcoach. Door de jaren heen heb ik me voornamelijk verdiept in een brede en gedifferentieerde aanpak/expertise voor de vakken wiskunde, taal (spelling, technisch/begrijpend lezen, creatief schrijven, NT2), leren leren en muziek. Momenteel volg ik zelf een studie voor een bachelor in Engels. Ik gaf tot hiertoe enkel bijles en studie-coaching als familie- en vriendendiensten of als extra ondersteuning voor de kinderen van de eigen klas/school.

Motivatie

Ik ben gepassioneerd door (bij)leren, ontwikkelen en groeien. Waar er een wil en goesting is, is er ook een weg. Daarom probeer ik steeds op zoek te gaan naar manieren om kinderen en jongeren enthousiast te maken voor het leren en om hen zelf de touwtjes in handen te geven van hun eigen leerproces. Ik probeer hen zo betrokken mogelijk bij te staan in alle uitdagingen die ze ervaren. Dit met oog voor ieders unieke verhaal en karakter en met de nodige ambitie om tot wezenlijke en duurzame ontwikkeling en groei te komen.

Mijn aanpak

Bij het lesgeven vind ik het zelf enorm fijn om eerst de leerling goed te leren kennen. Inzicht in hun persoonlijke verhaal en kennis van hun interesses maken het mogelijk om motiverende linken te leggen met leerstof en toepassingen te bedenkingen die hem/haar/hen kunnen aanspreken. Daarnaast probeer ik zoveel als mogelijk de leerling zelf tot inzicht te laten komen door een stapsgewijze opbouw van de les met vragen en activerende opdrachten die uitnodigen om zelf stap voor stap tot inzicht te komen. Door mijn ervaring in alle leerjaren van de basisschool, heb ik een goed zicht op de opbouw van leerstof van 2,5 tot 12 jaar (en tot 14 jaar). Dat maakt het analyseren van een moeilijkheid bij het leren, het bedenken van mogelijkheden en het gedifferentieerd inspelen op een problematiek mogelijk. Daarnaast ben ik geduldig en enthousiast waar nodig, in de hoop een warm en leuk groei- en leerklimaat te scheppen.

Opleiding

Diploma 1: Bachelor Professionele : lager onderwijs aan Karel de Grote-Hogeschool

Bijles voor deze vakken

  • Aardrijkskunde
  • Basisonderwijs
  • Biologie
  • Natuurwetenschappen
  • Frans
  • Geschiedenis
  • Wiskunde
  • Engels
  • Huiswerkbegeleiding
  • Nederlands

Reviews (2)

  • Rachma's review for Sara

    Rachma

    Antwerpen

    5 dagen, 8 uur geleden

    Rachma’s lesonderwerp

    Een leerling uit het 5de leerjaar zou graag bijles wiskunde volgen. Volgens de leerkrachten verloopt het cijferen, het oplossen van bewerkingen en verhoudingen nog niet zo vlot. Optellen gaat goed, maar aangezien er steeds nieuwe leerstof bij komt kijken wensen de ouders wekelijkse begeleiding in te schakelen ter opvolging.

    Rachma’s review over les Basisonderwijs

    Zeer positief, ze blijft onder alle omstandigheden rustig doorwerken

  • Arne's review for Sara

    Arne

    Antwerpen

    2 maanden geleden

    Arne’s lesonderwerp

    Leerling die na de zomer in het eerste middelbaar 1B start, wil graag zijn wiskundekennis bijschaven. Hij wil graag kunnen overgaan naar de A-stroom het schooljaar erna en moet hiervoor zijn wiskundeachterstand inhalen. Hij wil oefenen op basisvaardigheden zoals optellen, breuken, klokkijken, meten en hoofdrekenen.

    Arne’s review over les Wiskunde

    Het is een fijne ervaring dat wanneer ik niets begrijp, Sara mij dit helemaal kan uitleggen!

*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.