• Nieuw!

Profiel van Mattias

  • Op locatie

  • Online

Profiel van Mattias
  • Op locatie

  • Online

Over Mattias

Als spontaan, nauwgezet en doelgericht bio-ingenieur ben ik bezig met mijn 4de werkervaring in een derde sector. De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat een afwisselende job met zowel een hands-on karakter als computerwerk me wel ligt. Daarnaast heb ik een brede interesse en krijg ik voldoening en energie van constructieve samenwerking en verbinding met mensen. Skills als planning, organisatie, coördinatie, communicatie,… heb ik al goed kunnen ontwikkelen en gebruiken in vorige en huidige jobs. Deel uitmaken van een team warme en communicatief sterke mensen, zorgt ervoor dat ik een aantal van mijn sterke punten (betrokkenheid, aandacht voor details, streven naar vooruitgang en optimalisatie,…) het best kan uitspelen omdat ik ervan overtuigd ben dat krijgen en geven van opbouwende feedback voor iedereen een voorwaarde is om te blijven groeien.

Motivatie

Ik heb zelf een brede interesse en vind het aanbrengen van kennis iets heel moois en nuttigs, waar veel voldoening gepaard mee kan gaan, zowel voor lesgever als voor lesnemer. Een steentje kunnen bijdragen om iemand op een bepaald pad te brengen (of te houden), dat die persoon dan verder kan volgen in zijn/haar school- of zelfs professionele carrière, geeft mij principieel veel motivatie.
Ik merk in mijn huidige job ook regelmatig voldoening als je merkt dat je inspanningen lonen en iemand het correct kan uitvoeren wanneer je hem/haar iets aanleert. Of wanneer er verbetering te zien is met een andere aanpak als de initiële niet goed werkte. In mijn job in de paprikateelt gaat het dan vnl. over het aanleren van bepaalde handelingen aan anderstalige mensen. Ik wil eens proberen of mijn enthousiasme hetzelfde is als de materie meer theoretisch is en gaandeweg merken of (bij)les geven voor mij is weggelegd.

Mijn aanpak

Persoonlijke relatie: een wat uitgebreidere en hartelijke introductie met aandacht voor de context van de leerling lijkt mij een goed begin.
Inhoudelijke relatie:
- Eerst goed zicht krijgen op welke leerstof moeilijk is. Indien nodig stapje terug zetten naar eerdere kennis en vaardigheden, als het daar al misloopt.
- Aan tempo lesnemer aanpassen (en dus soms geduldig zijn) en het proberen en vinden van de juiste aanpak lijken mij belangrijk
- Algemeen: zo veel mogelijk voorbeelden en verbanden met andere (wereldse) zaken gebruiken om prikkeling en leerpotentieel maximaal te activeren, indien mogelijk aandacht voor funfactor

Opleiding

Diploma 1: Master Bio-ingenieurswetenschappen (milieutechnologie) aan KU Leuven

Bijles voor deze vakken

  • Aardrijkskunde
  • Biologie
  • Chemie
  • Fysica
  • Natuurwetenschappen
  • Toelatingsproef
  • Wiskunde
    Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.