Ninove, België
Bachelor
Toegepaste Taalkunde, Vrije Universiteit Brussel
Gescreende bijlesgever
Ruben
Ik heb een diploma secundair onderwijs (Secretariaat-Talen) en een bachelor Toegepaste Taalkunde. Ik heb al ervaring als vrijwilliger bij een organisatie die taalkampen organiseert. Ik neem sinds vorig jaar de functie als coach in. Ik heb dus al ervaring met jongeren van 12 jaar.
Motivatie
Ik geef graag bijles, omdat ik na mijn studies leerkracht wil worden. Door bijles te geven, kan ik ervaring opdoen en die later meenemen naar mijn werk.
Mijn aanpak
Ik focus zowel op woordenschat als grammatica. Ik ga op zoek naar authentieke bronnen om de grammatica voor te stellen. Ik zorg ervoor dat leerlingen inzetten op hun mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Mijn geduld vormt een troef tijdens het geven van bijlessen.
Opleiding
Diploma 1: Bachelor Toegepaste Taalkunde aan Vrije Universiteit Brussel
Bijles voor deze vakken
Basisschool: Spaans
Frans, Nederlands
Examencommissie: Nederlands NT2
1 jaar, 2 maanden geleden
Elizaveta’s lesonderwerp
Leerling zit in het 3e middelbaar Organisatie (ICT). Student heeft 2 jaar geen les van Frans gekregen door langdurige uitval van docent Frans waardoor er een achterstand is. Starten met basis.
Elizaveta’s review over les Frans
De ervaring met Ruben gaat zeer goed.
1 jaar, 5 maanden geleden
Leon’s lesonderwerp
Leerling tweede graad A-stroom wenst ondersteuning bij Frans. hij heeft een achterstand opgelopen tijdens de Covid-19-crisis en ook door afwezigheden van leerkrachten nadien. Hij haalt onvoldoendes op school omdat de 'herhaling' eigenlijk nieuwe leerstof voor hem is en te snel gaat en ook omdat hij de leerkracht niet begrijpt (spreekt de hele tijd in Frans). Er wordt veel ingezet op actief spreken op de school en hij hinkt achterop. Goed opvolgen in oktober, inzetten op woordenschat laten aanleren, grammatica uitleggen en veel Frans spreken.
Leon’s review over les Frans
Ruben past de onderwerpen van de bijles goed aan aan de noden van de leerling. Hij overloopt de leerstof en de testen waardoor hij weet welke elementen van de leerstof hij moet uitleggen. Hij werkt verder op de geziene leerstof. Hij zoekt naar oefeningen en invalshoeken in de interessesfeer van de leerling. Hij heeft veel geduld, blijft rustig en zet door ook als de leerling minder gemotiveerd is of dezelfde fouten blijft maken.
1 jaar, 6 maanden geleden
Seyf’s lesonderwerp
Leerling zesde jaar Moderne Talen-Wetenschappen heeft nood aan hulp bij Frans. Hij heeft dyslexie en een weinig voeling voor de taal. Vorig jaar behaalde hij een onvoldoende voor het jaar. De vakantietaak verliep goed, omdat hij extra hulpmiddelen kon begrijpen, maar nu behaalt hij weer onvoldoendes voor de testen. Het doel: erdoor zijn, volgend jaar wil hij ICT gaan studeren en zal zijn Frans niet meer nodig zijn. Mooie resultaten zouden natuurlijk heel mooi meegenomen zijn.