• +3 jaar ervaring

Profiel van Tina

9,6/10

  • Op locatie

  • Online

Profiel van Tina

9,6/10

  • Op locatie

  • Online

Over Tina

Ik ben master Romaanse Filologie (Frans en Spaans) en kandidaat in de Rechten (St Louis, gevolgd in het Frans). Deze laatste opleiding heb ik aangevuld met een master in de Bestuurswetenschappen (administratief en publiek recht). Ik heb 35 jaar beroepservaring voor de Brusselse overheid; ik geef sinds 2010 les aan nieuwe "ambtenaren" zowel in het Frans als het Nederlands, over personeelsmanagement, OCMW, de gemeentes, staatshervorming ..., wat ik nog steeds doe. Ik heb reeds de nodige ervaring met het geven van bijles Frans aan kinderen van het middelbaar, maar ook met conversatielessen Nederlands voor Franstalige kinderen en met huiswerkbegeleiding. Ik beschik ook over een pedagogisch diploma.

Motivatie

Over het algemeen geef ik graag les, ik vind er plezier in om de leerlingen mee te nemen op ontdekkingstocht; ik pas mijn pedagogie aan aan de leerling. De bijlessen die ik reeds gaf, waren zeer motiverend, want de leerlingen die ik begeleidde slaagden allen. Ik ben zelfs ooit, toen ik 30 was, nog terug opgebeld door ouders, voor de begeleiding van een "achterkomer", terwijl ik de 2 dochters 10 jaar tevoren les had gegeven in het Nederlands!

Mijn aanpak

Mijn enthousiasme is een troef bij het geven van bijlessen. Ik koppel regelmatig terug, door vragen te stellen om na te gaan of de leerling "mee" is en of hij/zij de uitleg begrepen heeft. Ik probeer ook te zoeken naar voorbeelden uit de leefwereld van de leerling, om zo de aandacht te trekken. Belangrijk is ook dat de uitleg gestructureerd is en simpel. Soms hangt het van een aantal details af, of iemand iets begrijpt of niet. Oefenen is belangrijk; ook de vooruitgang die de leerling maakt, want dit kan hem/haar motiveren om door te zetten.

Opleiding

Diploma 1: Master Romaanse Filologie aan KU Leuven

Diploma 2: Master Bestuurswetenschappen aan VUB

Diploma 3: Bachelor Droit aan Saint Louis Bruxelles

Bijles voor deze vakken

  • Basisonderwijs
  • Nederlands NT2
  • Nederlands
  • Frans

Reviews (5)

  • Pascale's review for Tina

    Pascale

    3 maanden geleden

    Pascale’s lesonderwerp

    Een leerling uit het derde leerjaar zou graag zijn Nederlandse taalvaardigheden aanscherpen. Hij migreerde in 2023 naar België en verblijft hier al zo'n 19 maanden. Hij begrijpt, leest een schrijft al een aardig woordje in het Nederlands. Echter merken de ouders dat zijn kennis nog onvoldoende is om de lessen goed te volgen. Hierdoor zal hij zijn derde leerjaar volgend schooljaar dubbelen. Daarom zouden ze graag meer willen inzetten op individuele ondersteuning om zijn basis te versterken en dit door te trekken naar volgend schooljaar.

    Pascale’s review over les Nederlands NT2

    Tina volgt de hoofdstukken en is met Omer op pad. Voor nu is alles goed.

  • Fien's review for Tina

    Fien

    Gent

    5 maanden, 3 weken geleden

    Fien’s lesonderwerp

    Volwassene heeft begeleiding nodig bij Frans. Ze rondt momenteel haar opleiding Rechten af en wil haar Frans bijschaven met het oog op het werkveld te betreden. Ze wil graag vlotter worden in het converseren, inclusief gebruik van juridisch jargon. Ze zal waarschijnlijk aan de slag gaan als advocaat en het zal dus gaan over de basisbeginselen rond contracten en aansprakelijkheid.

    Fien’s review over les Frans

    Ik ben heel tevreden met Tina als lesgever. Ik voel mij comfortabel bij de lessen en heb toch het gevoel dat ik elke les wel iets opsteek. Daarnaast ben ik ook heel tevreden over de snelle communicatie en de flexibiliteit van de lessen.

  • Ruth's review for Tina

    Ruth

    Wezembeek-Oppem

    2 jaar, 2 maanden geleden

    Ruth’s lesonderwerp

    Een kinesiste en een psychologe werkzaam in een woonzorgcentrum willen graag samen Franse lessen volgen. Ze hebben veel Franstalige patiënten en willen vlotter en correcter kunnen converseren met hen.

    Ruth’s review over les Frans

    Aangenaam én tegelijkertijd zeer professioneel contact. Aandacht/opmerkzaam voor het positieve en aanmoediging voor de werkpunten. Er is ruimte voor zowel frustratie als humor. Leert ons niet alleen leerstof bij, maar heeft ook onze manier van denken aangepakt, waardoor we een beter inzicht kregen in de Franse taal. Ook al was het met 2 "leerlingen", was de benadering individueel aangepast. MERCI BEAUCOUP!!!!! :)))))))))) <3 <3 <3

*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

Studenten van Tina:

  • Leerling 1e middelbaar heeft begeleiding nodig bij Nederlands. Hij volgt 3 lessen in immersie en volgde de lagere school in het Franstalig onderwijs. Het doel is om hem te helpen met zi… Lees meer

    Samantha uit Schaarbeek
  • Student 5de middelbaar Economie-Talen wenst begeleiding voor Frans. Het gaat om een brede ondersteuning, zowel inhoudelijk bij de taal als bij de praktische kant, zoals hulp bij tekstin… Lees meer

    Sarah uit Elsene
  • Student 3de middelbaar wenst ondersteuning bij Frans. Zijn grootste problemen liggen bij de grammatica (werkwoorden, lidwoorden, COD, COI, adjectieven...). Volgens zijn leerkracht heeft… Lees meer

    Emma uit Oudenburg
  • Leerlinge 4e middelbaar (Maatschappij-Welzijn) heeft begeleiding nodig bij Frans. Ze ondervindt moeilijkheden met de Franse woordenschat en de grammatica. Omdat ze vorig schooljaar afsl… Lees meer

    Desiree uit Steenokkerzeel
  • Bedrijf dat (niet-)gevaarlijk afval en/of organisch afval ophaalt en transporteert, wil voor een groepje arbeiders een taaltraining Frans organiseren. De voertaal is al Frans, maar het … Lees meer

    Margo uit Vorst
  • Student zit momenteel in het 5de leerjaar, en gaat in september naar het 1ste middelbaar. Gezien hij een jaar zal overslaan, wensen de ouders wat extra opfrissing van Frans leerstof 6de… Lees meer

    Najwa uit Tervuren
  • Leerlinge in het derde middelbaar (wetenschappelijke stroming) heeft hulp nodig bij heel wat vakken. Ze spreekt Nederlands en Frans en gaat naar een Nederlandstalige school. Het eerste … Lees meer

    Mirthe uit Brussel
  • Volwassene werkzaam in sales in de sector van vergistingsinstallaties voor landbouwbedrijven wenst zijn Frans te verbeteren. Hij komt vaak in contact met Franstalige collega's en klante… Lees meer

    Viktor uit Assebroek
  • Cursist is advocate en wenst graag in februari deel te nemen aan het taalexamen voor magistraten bij Selor. Ze heeft hier reeds één keer aan deelgenomen, maar was niet geslaagd voor gra… Lees meer

    Maxim uit Overijse
  • Leerling gaat naar het zesde leerjaar en heeft hulp nodig bij Nederlands. Hij heeft autisme type 9 en is pas het laatste anderhalf jaar grote vooruitgang beginnen boeken met zijn commun… Lees meer

    Lara uit Zaventem
  • Nederlandstalige apotheker werkzaam in een Franstalig bedrijf wil graag haar Frans verbeteren, vooral met als doel om in gesprekken en vergaderingen vlot te communiceren met haar colleg… Lees meer

    Anouk uit Bekkevoort
  • Anesthesiste wil graag haar Frans verbeteren. Ze heeft dagelijks contact met patiënten en collega's in het Frans en wil vlotter kunnen converseren en haar kennis van medische woordensch… Lees meer

    Karim uit Leuven
  • Student zal de 3de graad TSO-Handel afwerken via Examencommissie. Hij wenst ondersteuning bij Frans. Voor Frans zal het zowel focus zijn op grammatica als spreken. Het moeilijkste voor … Lees meer

    Heberto Jesus uit Hoeilaart
  • Leerling derde middelbaar (wetenschappelijke richting) heeft moeite met het vak Frans. Hij is meertalig opgevoed (Engels, Duits, Nederlands). Hij wenst graag een wekelijke ondersteuning… Lees meer

    Lara uit Sint-Pieters-Woluwe
  • Leerlinge 4e leerjaar (8 jaar, zit een jaar voor) heeft begeleiding nodig bij Frans, in het kader van het spreken met familie uit Zwitserland. Ze heeft reeds lessen gevolgd, maar wil hi… Lees meer

    Ludo uit Boom
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.