Bazel, België
Bachelor
Lager Onderwijs, Karel de Grote Hogeschool
Gescreende bijlesgever
Nele
Ik ben leerkracht lager onderwijs en heb ervaring in alle leerjaren. Momenteel sta ik in het buitengewoon onderwijs bij type 9 en type basisaanbod. Leer- of ontwikkelingsstoornissen vormen voor mij geen probleem. Ik heb alle vormen van leer- en ontwikkelingsstoornissen bestudeerd tijdens mijn opleiding. Huiswerkbegeleiding, toetsen leren en examen voorbereiden, ik doe het allemaal. Vakken in het middelbaar die ik kan begeleiden zijn Nederlands, Engels, Frans, natuurwetenschappen, aardrijkskunde en geschiedenis. Verder kan ik ook helpen met het maken van planningen, het uitwerken van schema's en het zoeken van routine.
Motivatie
Als leerkracht denk ik dat het voor zich spreekt dat ik graag kinderen doe bijleren en ontdekken. Iedereen die iets wil kunnen moet daartoe de kans krijgen. Ook als je daarvoor extra hulp nodig hebt.
Mijn aanpak
Ik geloof niet in het simpelweg "de pap met de lepel geven". Ik zoek wel graag samen naar manieren die voor de leerling werken, want dat is voor iedereen anders. Ik probeer de leerling te stimuleren om zelf (ontdekkend) zijn of haar vragen te beantwoorden. Zo krijt de leerling zelf (maar ook ik) inzicht in zijn of haar manier van denken. Belangrijk voor mij is werken op inzicht. Met “van buiten leren” kan niemand je helpen. Wel een manier om dat “van buiten leren” te bevorderen is door verbanden te leggen.
Opleiding
Diploma 1: Bachelor Lager Onderwijs aan Karel de Grote Hogeschool
Bijles voor deze vakken
Basisschool: Basisonderwijs, Geschiedenis
Eerste graad: Studiebegeleiding, Wiskunde
Tweede graad: Frans, Huiswerkbegeleiding, Natuurwetenschappen
Aardrijkskunde, Engels, Nederlands, Nederlands NT2
1 jaar geleden
Louisa’s lesonderwerp
Leerling 3de middelbaar (Natuurwetenschappen) wenst ondersteuning bij Frans. Hij heeft hiervoor in het buitenland gewoond waar hij geen Frans kreeg en moet dit allemaal inhalen. Hoewel hij al vooruitgang heeft geboekt op zichzelf, merkt hij dat hij wat extra begeleiding kan gebruiken. Op zijn examen had hij een licht tekort (40%). De grootste nadruk moet liggen op het bekijken van de grammatica (de verschillende tijden/werkwoord vervoegingen, wanneer dit te gebruiken, algemene zinsconstructie...). Het doel is slagen voor het examen van juni, nadien kan verder gekeken worden of er nog extra hulp nodig is.
Louisa’s review over les Frans
Zeer positief. Max vindt het nuttig dat de theorie ook wordt uitgelegd in het Nederlands zodat hij het beter begrijp.
1 jaar, 4 maanden geleden
Zaina’s lesonderwerp
Leerlinge vierde leerjaar heeft goede resultaten voor alles behalve voor spelling en taalpakketten. Ze heeft in het bijzonder moeite met open en gesloten lettergrepen, het verenkelen en verdubbelen van klinkers en medeklinkers. Graag een enthousiaste, maar tegelijkertijd zachte docent om haar te begeleiden.
Zaina’s review over les Basisonderwijs
Zeer positief. De resultaten zijn na enkele lessen al merkbaar!
1 jaar, 9 maanden geleden
DOMINIQUE JULES XAVIER’s lesonderwerp
Leerling die naar het 3e leerjaar gaat, heeft begeleiding nodig bij wiskunde. Hij zat qua leerstof achter op de andere leerlingen, hij was maar in blok 9 van de 12 geraakt. Het zal dus o.a. gaan om enkele tafels en de bewerkingen.
DOMINIQUE JULES XAVIER’s review over les Basisonderwijs
Heel goed, mijn zoontje had al snel een goede klik met Nele. Hij is heel enthousiast en je ziet hem echt evolueren in zijn rekenlesjes. Nele werkt ook heel vaak met spelletjes en met visuele voorwerpen, wat heel goed is voor mijn zoontje, dit is net wat hij nodig heeft. Super blij met Nele als lesgeefster. Mijn zoontje is enthousiast, het rekenen gebeurt op een speelse manier en is steeds op niveau van het kind.