Over Deborah
Mijn naam is Deborah en ik ben 28 jaar oud. Ik kom oorspronkelijk uit Nederland, maar woon al 7 jaar in Gent. Ik ben afgestudeerd als criminoloog en haalde mijn beste punten voor statistiek, schrijfopdrachten en mijn bachelor- en masterthesis. Tijdens deze periode heb ik veel papers van medestudenten nagekeken. Daarnaast heb ik gewerkt als vrijwilliger voor een telefonische hulplijn. Ook heb ik tijdens mijn stage een les gegeven over omgaan met drugs en druggebruik bij jongeren aan de begeleiders. Tot slot heb in mijn job als horecamanager veel ervaring in het inwerken, begeleiden en aansturen van jobstudenten op een positieve en enthousiaste manier.
Motivatie
Ik help graag andere mensen en heb er ook volledig begrip voor als het soms niet lukt. Iedereen heeft zijn eigen talenten en scholen/universiteiten hebben vaak niet de mogelijkheid en de middelen om hun lessen individueel aan te passen. Ik wil graag bijdragen aan het opvullen van dit hiaat door persoonlijke begeleiding aan te bieden. De missie van BijlesHuis om ondersteuning op maat voor iedereen toegankelijk te maken ondersteun ik volledig. Ik ben geduldig, sociaal, empathisch en heb een groot inlevingsvermogen. Deze eigenschappen helpen mij om de lessen aan te passen aan het niveau van de persoon die ik bijles geef en hun op een geduldige manier bij te staan en te ondersteunen. Daarnaast ben ik ook een perfectionist, kritisch en heb ik oog voor detail. Door deze combinatie van eigenschappen kan ik de scholieren/studenten op een positieve manier de juiste feedback geven.
Mijn aanpak
Ik was zelf ook niet altijd de beste student en kampte met faalangst en uitstelgedrag, Daardoor begrijp ik perfect dat het soms niet lukt op school, hoe frustrerend dit kan zijn en hoe je soms door de bomen het bos niet meer kan zien. Daarom wil ik in mijn aanpak als bijlesdocent/scriptiedocent de student laten zien dat ze zelf al veel weten en kunnen. Door de juiste vragen te stellen en hun zelf de oefeningen te laten doen hoop ik dat ik hen hun zelfvertrouwen kan teruggeven. Fouten maken is daarbij helemaal oké! In elke fout zit namelijk een belangrijke les en dat geeft mij een aanknopingspunt om op verder te werken. Ook vind ik het belangrijk om te weten waarom het niet lukt. Wat zit erachter? Wat heeft deze specifieke student nodig? Dat kan natuurlijk heel erg verschillen per persoon. De ene student zal misschien geholpen zijn met een strikte planning en structuur. Voor een andere student zal dit juist extra stress veroorzaken. In het eerste gesprek zal ik dus altijd willen achterhalen met wie ik hier te maken heb en wat de specifieke behoeften zijn van de student/scholier. Daarnaast zal ik in mijn lessen/scriptiebegeleiding veel stap voor stap werken. Het grote geheel kan overweldigend zijn, maar door oefeningen of taken op te splitsen in kleinere delen en stapjes wordt dit een stuk overzichtelijker.
Opleiding
Diploma 1: Master Criminologische wetenschappen aan Universiteit Gent
Bijles voor deze vakken
- Wiskunde
- Examencommissie
- Engels
- Nederlands
- SPSS
- Statistiek
- Thesis-scriptiebegeleiding