• +1 jaar ervaring

Profiel van Michel

8/10

  • Op locatie

Profiel van Michel

8/10

  • Op locatie

Over Michel

Ik ben Michel en heb meen ik een mooi academisch parcours achter de rug. Vooreerst met een veeleisende basisopleiding van Ingenieur(-officier) en anderzijds op basis van een aantal voortgezette vormingen: master in de toegepaste wiskunde (in het operationeel onderzoek) (1988), diploma in de economie (1991) en master in management (2011). Meer recent heb ik diverse credits verworven aan de VUB, de Fiscale hogeschool en de UGent in de fiscaliteit, het vermogensbeheer en het risk management.

Motivatie

Bijlessen geven betekent een opportuniteit om een student helpen te geraken doorheen een specifieke opgave (bv. een herexamen succesvol afleggen) of de begeleiding van een a priori als moeilijk ingeschat leertraject. Ik denk dat een ander inzicht, een ander invalshoek in het leerproces een trigger voor de student kan betekenen om het licht te zien in een bepaalde materie, maar ook om hem/haar op duurzame wijze helpen beter “leren leren”. Aangezien leren hoogst individueel is zie ik hierin voornamelijk de toegevoegde waarde die ik zou kunnen betekenen als bijlesgever. Deze uitdaging zal mijn eigen motivatie betekenen.

Mijn aanpak

Ik zou de leermethodiek op een voorafgaande analyse van de door de school opgelegde vereisten willen baseren. Op welk niveau wordt de lat gelegd? Hoe kan ik als bijlesgever en uitgaande van dit gegeven het specifiek leerplan uitdenken en opbouwen, alsook dit concreet maken voor de lerende. Tevens dien ik mij af te vragen waarom de student tot dan moeite heeft ervaren met de leerstof. Hoe kan ik als bijlesgever enigszins bijdragen aan het remediëren van een bepaalde oorzaak? Anderzijds ben ik overtuigd dat het leerproces dient als een verrijkende én interessante belevenis door de student te worden ervaren zodat zijn/haar motivatie verder aangescherpt wordt. Een positieve sfeer creëren lijkt mij een onontbeerlijke voorwaarde. De ambitie van de bijlesgever ten opzicht van de onderwijsactiviteit moet zijn om deze in zekere zin “memorabel” te maken. Inhoudelijk kan men best focussen op de grote vragen. Aangezien de tijd voor de bijlessen beperkt is, zal de bijlesgever zich concentreren op de belangrijke vragen en grote kerninzichten, en niet op onbelangrijke details. Misschien is het precies dat tekort inzake “begrip in de diepte” die totdan de belemmering vormde voor de student om te slagen.

Opleiding

Diploma 1: Master Ingenieur aan Koninklijke Militaire School

Diploma 2: Bachelor Economie aan Université Catholique de Louvain

Diploma 3: Master Toegepaste wiskunde aan Vrije Universiteit Brussel

Diploma 4: Master Management aan Vrije Universiteit Brussel

Bijles voor deze vakken

  • Statistiek
  • Economie
  • Toelatingsproef-geneeskunde
  • Wiskunde
  • Accounting & finance
  • Frans

Reviews (1)

  • Lieve's review for Michel

    Lieve

    Merelbeke

    6 maanden, 1 week geleden

    Lieve’s lesonderwerp

    Student 1ste bachelor Bio-Ingenieur wenst ondersteuning bij het vak Lineaire Algebra. Hij wenst vooral uitleg bij sommige stellingen, graag hierbij ook extra oefeningen die hij hiervoor kan maken. De hoofdstukken die aan bod komen zijn: Stelsels van lineaire vergelijkingen ; Vectoren en matrixvoorstellingen van lineaire stelsels ; Matrixberekeningen ; Lineaire transformaties ; Vectorruimten ; Determinanten ; Complexe getallen ; Eigenwaarden ; Diagonalisering ; Complexe eigenwaarden ; Orthogonaliteit ; Symmetrische matrices.

    Lieve’s review over les Wiskunde

    Michel is goed voorbereid en zorgt dat alles netjes en overzichtelijk is; doet zelf opzoekingswerk.

*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

Studenten van Michel:

  • Student 1ste bachelor Accounting wenst ondersteuning bij accounting & finance. De student beschikt over alle powerpoints die ze kan doorsturen. Ze heeft nood aan extra ondersteuning bij… Lees meer

    Stijn uit Laarne
  • Een studente uit de eerste Bachelor Handelswetenschappen is op zoek naar begeleiding bij wiskunde.

    Jan uit Sint-Martens-Latem
  • Leerling gaat naar zijn laatste jaar Economie Wiskunde, 8u wiskunde en wenst bijles bij economie en wiskunde ter herhaling voor het nieuwe jaar en verdere opvolging doorheen het jaar. Z… Lees meer

    Maikel uit Aalter
  • Leerlinge 5e middelbaar (Wetenschappen-Wiskunde 6u) met ADHD heeft begeleiding nodig bij wiskunde. Ze is dit schooljaar van richting veranderd en er wordt gemerkt dat niet over een corr… Lees meer

    Wendy uit Merelbeke
  • Student in zijn eerste jaar Handelswetenschappen aan de UGent wenst extra hulp bij wiskunde. Hij volgde in het middelbaar 3 u wiskunde en heeft een behoorlijke achterstand opgebouwd. Hi… Lees meer

    Eline uit Merelbeke-Melle
  • Student 6de middelbaar Latijn-Wiskunde (6u wiskunde) wenst ondersteuning bij het vak wiskunde. Tot en met het 4de middelbaar ging dit erg goed. In het 5de middelbaar begonnen de punten … Lees meer

    Maikel uit Gent
  • Student 2de middelbaar Economie wenst ondersteuning bij economie en Frans. Bij Frans liggen de moeilijkheden vooral bij het durven spreken, hij blokkeert wat. Ook focus op de woordensch… Lees meer

    Pieter uit Gent
  • Leerlinge 3e middelbaar (Economie, Sint-Bavo) heeft begeleiding nodig bij wiskunde. Het gaat over het algemeen moeilijk, ze begrijpt de leerstof niet, ook de definities niet. Haar moede… Lees meer

    Boaz uit Gent
  • Studente 5de middelbaar Latijn Wetenschappen (5u) zoekt hulp voor het herexamen van wiskunde. Het herexamen is op 27 augustus. De leerstof is: limieten en continuïteit, afgeleiden en ve… Lees meer

    Nuriye uit Merelbeke
  • Student 2de middelbaar STEM zoekt ondersteuning voor Frans, met focus op zowel vocabulaire als grammatica. Ze geven de voorkeur aan een begeleider die samen de weekplanning doorneemt en… Lees meer

    Pieter uit Merelbeke
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.