Sint-Lievens-Houtem, België
Master
International and Intercultural Management, CIMIC - KHO Mechelen
Gescreende bijlesgever
Gerrit
Ik volgde de opleidingen Ethica, Filosofie, Psychopedagogische en Biologische wetenschappen, Historische en Sociale wetenschappen, met als keuzevak: Geschiedenis van de Islam. Daarnaast volgde ik ook de Advanced Study International en Intercultural Management en een behoorlijk aantal vormingen tijdens mijn loopbaan waarvan de laatste ‘Professional Certificate in Strategic Education Planning’ in de UK. Ik heb veel ervaring met jongeren, kinderen en studenten, beroepshalve doorheen de projecten waar ik verantwoordelijk voor was. In de teams die ik leidde, verbleven meestal stagiair-studenten en via het Erasmus Mundus-programma had ik contact met studenten van alle uithoeken van de wereld. Het laatste jaar van mijn loopbaan heb ik tevens veel bijgeleerd over de moeilijkheden van jongeren met een handicap in de Balkan en Turkije waar ik meerdere workshops gaf. Ik heb daarnaast een Rwandese jongen geadopteerd die nu mijn familienaam heeft en studeert voor bio-ingenieur aan de UGent. Ik ben thans wettelijke voogd van 2 minderjarige niet-begeleide Afghaanse vluchtelingen (jongens) en 2 niet-begeleide minderjarige Somalische vluchtelingen (meisjes). In Angola heb ik een straatkind gecoacht en financieel ondersteund. Hij heeft onlangs zijn licentie in de fysica behaald aan de universiteit van Luanda. Ik geef al een aantal jaar bijles in studiebegeleiding, Frans, Nederlands en Engels, ik doe dit nog steeds graag en heb niets dan positieve ervaringen. Ik weet uit ervaring dat een duwtje in de rug een groot verschil kan maken.
Motivatie
Ik geef al een aantal jaar bijles, ik doe dit nog steeds graag en heb niets dan positieve ervaringen. Ik weet uit ervaring dat een duwtje in de rug een groot verschil kan maken.
Mijn aanpak
Opbouwen van lessen: 1. Iets meer te weten komen over de leerling zelf tijdens een introductiegesprek (capaciteit-competentie-motivatie). 2. Stock taking: welke kennis heeft de leerling in huis en waar zitten de lacunes? 3. Zorgen voor aangename gepaste didactische oefeningen om interesse te triggeren (ook met multimedia). 4. Voortgang monitoren: bij een volgende les checken wat er effectief geleerd is en wat herhaald moet worden. Checken of het tempo hoger kan of lager moet. Een streefdoel overeenkomen. 5. Oefeningen meegeven en bereikbaar zijn zo er dringende vragen zijn (telefoon-online).
Opleiding
Diploma 1: Bachelor Moraalwetenschappen aan Ugent
Diploma 2: Master International and Intercultural Management aan CIMIC - KHO Mechelen
Bijles voor deze vakken
Derde graad: Maatschappijleer
Bachelor: Engels, Frans