Knesselare, België
Master
Communicatiewetenschappen, UAntwerpen
Debra
Hallo! Ik ben Debra, en raar maar waar, ik heb een passie voor onderwijs, studeren, universiteiten en alles binnen die context. Ik ben zo iemand die tijdens een citytrip blij word bij het passeren van een universiteit, en daar liefst van al even binnen gaat om de sfeer op te snuiven. Voor de rest ben ik wél heel normaal, en werk ik al sinds 4 jaar als stafmedewerker HRM na een opleiding accountancy-fiscaliteit en een bijkomende opleiding personeelswerk als werkstudent. Omdat ik van geen ophouden weet, studeer ik nu verder voor mijn master in de communicatiewetenschappen, ook als werkstudent dus. In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met fotografie en met mijn hond, of met een combinatie van deze twee. Ook een zonnig terrasje, een reisje, en een pasta of pizza maakt mij heel gelukkig!
Motivatie
Gezien ik zelf al heel wat ervaring heb met studeren, wil ik heel graag studenten bijstaan in hun studies. Zowel inhoudelijk op verschillende domeinen, maar zeker ook in hun studietraject. Ik heb ervaring met studeren binnen het middelbaar onderwijs (ASO), alsook in de professionele bachelor en nu ook op de universiteit als schakelstudent en binnenkort masterstudent. Dit vul ik aan met ervaring als reguliere student, en als werkstudent. Heel wat om zomaar allemaal voor mezelf te willen houden lijkt mij? Omdat ik volgend jaar graag meer tijd zou willen vrijmaken om te werken aan mijn thesis en optionele stage, zou ik minder willen werken en wil ik de ruimte creëren om dit aan te vullen als bijlesgever.
Mijn aanpak
Ik vind van mezelf dat ik een heel toegankelijk iemand ben met erg weinig vooroordelen naar anderen toe. Collega's zeggen soms dat ik een soort kameleon ben die zich aanpast van kleur afhankelijk van de situatie en de mensen rondom mij. Dit lijkt me zeker een voordeel als je met verschillende studenten, met verschillende karakters en studierichtingen aan de slag gaat. Ik zou nooit één methode opleggen om te studeren, maar zou meedenken vanuit de huidige methode en deze met kleine stapjes bijsturen. Ik zou de dingen tastbaar maken zodat ze niet onoverkomelijk lijken. Bij inhoudelijke vakken hangt het af van het vak, maar zou ik het belangrijk vinden om te luisteren waar exact de moeilijkheden van de student liggen en uit te zoeken vanwaar deze moeilijkheden ook komen. Als je dit weet, kan er volgens mij veel beter op ingespeeld worden. Nadien zou ik met voorbeelden proberen om opnieuw de dingen tastbaar te maken, waardoor ze ook beter blijven hangen. Verder denk ik dat het voor studenten ook belangrijk kan zijn om iemand te hebben waar ze op kunnen terugvallen en die al voor hetzelfde heeft gestaan. Iemand die niet zomaar zegt: "alles komt wel goed" of "het gaat wel lukken", want dat is niet wat zij op dat moment voelen. Een luisterend oor, en iemand die vanuit ervaring en maturiteit, maar toch nog met genoeg jeugdigheid, hierop kan ingaan lijkt me een meerwaarde bij onzekerheid!
Opleiding
Diploma 1: Bachelor Bedrijfsmanagement, afstudeerrichting accountancy-fiscaliteit aan Hogent
Diploma 2: Bachelor Sociaal werk, afstudeerrichting personeelswerk (werkstudent) aan Vives
Diploma 3: Master Communicatiewetenschappen aan UAntwerpen
Bijles voor deze vakken
Economie, Maatschappijleer, Nederlands
Bachelor: Management en organisatie, Marketing, Powerpoint, Toelatingsproef, Word
Master: Statistiek, Studiebegeleiding