Sint-Pieters-Leeuw, België

Bachelor

Geneeskunde,

Tibo

Mijn academische reis begon met het afronden van mijn secundair onderwijs in wiskunde-wetenschappen 8 uur. Momenteel ben ik bezig met mijn tweede bachelor in geneeskunde, wat mijn passie voor de medische wereld weerspiegelt. Mijn werkervaring is gevarieerd en heeft me waardevolle vaardigheden opgeleverd. Ik heb gewerkt als barman, waar ik klantenservice en teamwerk heb ontwikkeld. Als animator voor kinderen ontdekte ik mijn affiniteit voor het omgaan met jongere doelgroepen. Verder heb ik ervaring als verkoper en in een slagerij. Mijn betrokkenheid bij de scouts gedurende 15 jaar, waarvan ik nu leidinggevende ben, heeft me blootgesteld aan het begeleiden en ondersteunen van kinderen. Verder help ik soms mijn twee broers met hun huiswerk. In het middelbaar heb ik 5 bijlessen wiskunde gegeven aan de dochter van mijn toneelleerkracht. Kortom, ik heb ruime ervaring met kinderen, jongeren en studenten, wat mijn enthousiasme voor het werken met deze doelgroepen weerspiegelt.

Motivatie

Het geven van bijles heeft voor mij altijd een speciale aantrekkingskracht gehad vanwege verschillende redenen. Allereerst koester ik een diepe passie voor leren en onderwijzen. Als student geneeskunde ben ik zelf gedreven om kennis op te doen en te begrijpen, en deze passie wil ik graag delen met anderen. Mijn ervaringen met bijles geven waren heel leuk. Het gevoel dat je een student kunt helpen om een concept te begrijpen dat voor hen eerder verwarrend was, is ongelooflijk bevredigend. Het is een gevoel van voldoening dat moeilijk te evenaren is. Wat ik het leukst vind aan bijles geven, is de kans om een-op-een te werken met studenten. Dit stelt me in staat om hun specifieke behoeften en zwakke punten beter te begrijpen, waardoor ik mijn benadering kan aanpassen om hen effectiever te ondersteunen. Mijn grootste motivatie om studenten bij te staan, is de overtuiging dat kennis de sleutel is tot persoonlijke groei en succes. Ik wil graag een rol spelen in het ontwikkelen van het zelfvertrouwen van studenten en hen helpen om hun volledige potentieel te bereiken. Het is een geweldige kans om bij te dragen aan de vorming van de toekomstige generatie en hen te inspireren om te blijven leren en groeien.

Mijn aanpak

Mijn aanpak als lesgever is gebaseerd op een gestructureerde en persoonlijke benadering. Allereerst bouw ik mijn lessen op door de specifieke behoeften van elke student te identificeren. Dit begint met een grondige evaluatie van hun huidige kennisniveau en hun doelen. Vervolgens ontwerp ik een lesplan dat is afgestemd op hun individuele behoeften en leerstijl. Een van mijn troeven als lesgever is mijn geduld. Ik begrijp dat elk individu in zijn eigen tempo leert, en ik ben bereid de tijd te nemen om complexe concepten op een begrijpelijke manier uit te leggen. Daarnaast ben ik empathisch en kan ik me goed inleven in de uitdagingen waarmee studenten worden geconfronteerd. Tijdens mijn bijlessen moedig ik interactie aan. Ik moedig studenten aan om vragen te stellen en actief deel te nemen aan de les. Dit bevordert niet alleen begrip, maar creëert ook een positieve en ondersteunende leeromgeving. Wat mij onderscheidt als lesgever is mijn toewijding aan het succes van mijn studenten. Ik ga verder dan alleen kennisoverdracht; ik wil hun zelfvertrouwen opbouwen en hen aanmoedigen om zelfstandig te leren. Ik geloof dat het mijn verantwoordelijkheid is om hen te inspireren om hun potentieel te bereiken en hen de tools te geven om te blijven groeien, zowel academisch als persoonlijk. Dit is mijn manier om het verschil te maken en studenten te helpen gedijen in hun leertraject.

Opleiding

Diploma 1: Derde graad Wetenschappen wiskunde - 8u aan Sint Godelieve Instituut

Diploma 2: Bachelor Geneeskunde

Bijles voor deze vakken

Basisschool: Biologie, Chemie, Fysica, Wiskunde

Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.