Over Lies
Met meer dan tien jaar onderwijservaring in het Beroepssecundair Onderwijs (BSO) en een achtergrond in de forensische kinderpsychiatrie, heb ik een diepgaand inzicht ontwikkeld in hoe jongeren leren — én waarin ze kunnen vastlopen. Doorheen mijn loopbaan kwam ik dagelijks in contact met leerlingen met leerstoornissen zoals dyslexie, ADHD en ASS. Die ervaringen vormen de basis van mijn zorgzame, individuele en oplossingsgerichte aanpak.
Wat mij écht onderscheidt, is mijn grote leergierigheid en mijn voortdurende inzet om mee te zijn met de nieuwste onderwijskundige inzichten en methodieken. Zo behaalde ik de banaba-opleiding Zorgverbreding en Remediërend Leren en schoolde ik mezelf bij in mindmapping, leren leren en andere krachtige leerstrategieën. Deze pas ik toe in mijn begeleiding om jongeren niet enkel inhoudelijk sterker te maken, maar hen ook te helpen inzicht te krijgen in hun eigen leerproces.
Ik ben ervan overtuigd dat onderwijs niet stilstaat — en ik dus ook niet. Binnenkort volg ik een opleiding om samenvattingen visueel te leren weergeven, waarmee ik nog beter kan inspelen op de noden van visueel ingestelde leerlingen. Daarnaast start ik volgend schooljaar met de Master in Educational Needs, als volgende stap in mijn persoonlijke én professionele groei.
Mijn stijl als bijlesleerkracht is hedendaags, enthousiasmerend en volledig afgestemd op de jongere. Ik geloof sterk in het belang van motivatie, structuur en zelfvertrouwen, en combineer bewezen methodes met frisse, vernieuwende technieken. Met mij krijgen leerlingen niet alleen inhoudelijke steun, maar ook een coach die hen helpt het beste in zichzelf naar boven te halen.
Motivatie
Mijn grootste motivatie als bijlesleerkracht is het zien groeien van leerlingen/ studenten.Het geeft me energie om hun hulpvragen te ontdekken en samen op zoek te gaan naar een aanpak die écht werkt. Ik werk daarbij steeds zo concreet en doelgericht mogelijk, afgestemd op hun specifieke noden. Dankzij voortdurende bijscholing blijf ik helemaal mee met nieuwe inzichten in leren en onderwijs. Zo kan ik vernieuwende methodes inzetten om elke leerling op de best mogelijke manier te ondersteunen.
Mijn aanpak
Ik werk steeds concreet en doelgericht, zodat leerlingen onmiddellijk houvast en structuur ervaren. Samen analyseren we wat goed loopt en waar het fout loopt, zodat we gericht kunnen bijsturen. Ik maak leerproblemen inzichtelijk en bied haalbare stappen aan die passen bij het tempo en de noden van de leerling. Elk traject bouw ik stap voor stap op, met oog voor succeservaringen en groei. Zo creëren we samen een leerproces dat motiverend én effectief is.
Opleiding
Diploma 1: Bachelor Zorgverbreding en remediërend leren aan Artveldehogeschool
Diploma 2: Bachelor Gezinswetenschappen aan Odisee
Diploma 3: Bachelor diploma van leraar aan CVO Het Perspectief
Bijles voor deze vakken
- Examencommissie
- Natuurwetenschappen
- Nederlands
- Wiskunde
- Engels
- Recht
- Statistiek
- Studiebegeleiding
- Economie