Profiel van Lies

    9,5/10

    • Op locatie

    • Online

    Profiel van Lies

    9,5/10

    • Op locatie

    • Online

    Over Lies

    Met meer dan tien jaar onderwijservaring in het Beroepssecundair Onderwijs (BSO) en een achtergrond in de forensische kinderpsychiatrie, heb ik een diepgaand inzicht ontwikkeld in hoe jongeren leren — én waarin ze kunnen vastlopen. Doorheen mijn loopbaan kwam ik dagelijks in contact met leerlingen met leerstoornissen zoals dyslexie, ADHD en ASS. Die ervaringen vormen de basis van mijn zorgzame, individuele en oplossingsgerichte aanpak.

    Wat mij écht onderscheidt, is mijn grote leergierigheid en mijn voortdurende inzet om mee te zijn met de nieuwste onderwijskundige inzichten en methodieken. Zo behaalde ik de banaba-opleiding Zorgverbreding en Remediërend Leren en schoolde ik mezelf bij in mindmapping, leren leren en andere krachtige leerstrategieën. Deze pas ik toe in mijn begeleiding om jongeren niet enkel inhoudelijk sterker te maken, maar hen ook te helpen inzicht te krijgen in hun eigen leerproces.

    Ik ben ervan overtuigd dat onderwijs niet stilstaat — en ik dus ook niet. Binnenkort volg ik een opleiding om samenvattingen visueel te leren weergeven, waarmee ik nog beter kan inspelen op de noden van visueel ingestelde leerlingen. Daarnaast start ik volgend schooljaar met de Master in Educational Needs, als volgende stap in mijn persoonlijke én professionele groei.

    Mijn stijl als bijlesleerkracht is hedendaags, enthousiasmerend en volledig afgestemd op de jongere. Ik geloof sterk in het belang van motivatie, structuur en zelfvertrouwen, en combineer bewezen methodes met frisse, vernieuwende technieken. Met mij krijgen leerlingen niet alleen inhoudelijke steun, maar ook een coach die hen helpt het beste in zichzelf naar boven te halen.

    Motivatie

    Mijn grootste motivatie als bijlesleerkracht is het zien groeien van leerlingen/ studenten.Het geeft me energie om hun hulpvragen te ontdekken en samen op zoek te gaan naar een aanpak die écht werkt. Ik werk daarbij steeds zo concreet en doelgericht mogelijk, afgestemd op hun specifieke noden. Dankzij voortdurende bijscholing blijf ik helemaal mee met nieuwe inzichten in leren en onderwijs. Zo kan ik vernieuwende methodes inzetten om elke leerling op de best mogelijke manier te ondersteunen.

    Mijn aanpak

    Ik werk steeds concreet en doelgericht, zodat leerlingen onmiddellijk houvast en structuur ervaren. Samen analyseren we wat goed loopt en waar het fout loopt, zodat we gericht kunnen bijsturen. Ik maak leerproblemen inzichtelijk en bied haalbare stappen aan die passen bij het tempo en de noden van de leerling. Elk traject bouw ik stap voor stap op, met oog voor succeservaringen en groei. Zo creëren we samen een leerproces dat motiverend én effectief is.

    Opleiding

    Diploma 1: Bachelor Zorgverbreding en remediërend leren aan Artveldehogeschool

    Diploma 2: Bachelor Gezinswetenschappen aan Odisee

    Diploma 3: Bachelor diploma van leraar aan CVO Het Perspectief

    Bijles voor deze vakken

    • Examencommissie
    • Natuurwetenschappen
    • Nederlands
    • Wiskunde
    • Engels
    • Recht
    • Statistiek
    • Studiebegeleiding
    • Economie

    Reviews (3)

    • annelot's review for Lies

      annelot

      Gent

      3 weken, 5 dagen geleden

      Annelot’s lesonderwerp

      Leerling 1ste middelbaar STEM wenst ondersteuning voor wiskunde. Hij heeft sinds de basisschool moeilijkheden met wiskunde, hij heeft vaker extra uitleg nodig bij de leerstof. Op dit moment zien ze volgende onderwerpen in de les: verzamelingen, vierkantswortels, machten en meetkunde.

    • Alzira's review for Lies

      Alzira

      Merelbeke-Melle

      1 maand geleden

      Alzira’s lesonderwerp

      Leerlinge uit het 6e leerjaar start volgend schooljaar in het 1e middelbaar A-stroom. Momenteel krijgt leerlinge permanente ondersteuning voor wiskunde: wekelijks 30 minuten extra ondersteuning van een logopediste + in apart remediëringsgroepje in de klas extra uitleg. Gezien de overgang naar het 1e middelbaar zal een continue ondersteuning bij wiskunde verder aangewezen zijn en is het gezin op zoek naar iemand die hierbij kan helpen. Gezien de klik voor de leerlinge erg belangrijk is, wordt het traject opgestart na evaluatie van één (online) proefles. Mama omschrijft haar dochter als gevoelig die zich het beste voelt bij open, warme en zachte docenten. - Lespakket van 32 lesuren (één schooljaar) - Op locatie in Merelbeke-Melle (Avenskouter) - Voorafgegaan door één (online) proefles - Proefles kan reeds ingepland worden, de effectieve opstart is voorzien vanaf september 2025. - Flexibel beschikbaar na school

      Alzira’s review over les Wiskunde

      leerrijk goed tempo veilig en comfortabel

    • Fatima's review for Lies

      Fatima

      Gent

      6 maanden geleden

      Fatima’s lesonderwerp

      Een leerling uit het tweede middelbaar is op zoek naar bijles wiskunde. Hij heeft het moeilijk met vergelijkingen en vraagstukken.

      Fatima’s review over les Wiskunde

      Zeer positief! Kordate, duidelijke verwachting, no-nonsens!

    *Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

    Studenten van Lies:

    • Leerlinge 3e middelbaar (aso met 4u wiskunde) heeft begeleiding nodig bij wiskunde. Ze heeft het sinds kort moeilijk en verstaat de leerstof onvoldoende.

      Sydney uit Lievegem
    • Een student uit het vierde middelbaar is op zoek naar studiebegeleiding. De student heeft iemand nodig die hem kan enthousiasmeren om op een goede manier notities te nemen en te studere… Lees meer

      Fatima uit Evergem
    • Leerlinge 2e middelbaar (A-stroom) heeft begeleiding nodig bij wiskunde. Het gaat vooral om het samen overlopen van de huidige leerstof.

      Manno uit Gent
    • Leerlinge uit het tweede middelbaar is op zoek naar begeleiding bij wiskunde en natuurwetenschappen. Haar punten dienen te verbeteren om volgend jaar haar gewenste richting te kunnen vo… Lees meer

      Ellen uit Gent
    • Leerling in het 5de middelbaar Humane Wetenschappen heeft ondersteuning nodig voor wiskunde. Dit is al een uitdaging sinds de lagere school, zowel de te verwerken leerstof als het vinde… Lees meer

      Mare uit Melle
    • Een leerling uit het eerste middelbaar Steiner wenst extra hulp bij wiskunde. Omwille van zijn dyscalculie ADD en ASS verloopt het automatisatieproces iets trager en moeilijker. Er was … Lees meer

      Safiya uit Gent
    • Leerling die naar het vijfde middelbaar Wetenschappen-Wiskunde gaat, heeft nood aan studiebegeleiding. Zijn huidige studiemethode werkt niet. Hij heeft tot nu toe voor de meeste vakken … Lees meer

      Dexter uit Beersel
    • Student start vanaf september het eerste middelbaar A-stroom. Ze wenst ondersteuning bij wiskunde. De afgelopen vier jaar volgde ze logopedie voor wiskunde. Er is geen dyscalculie vastg… Lees meer

      Virginie uit Gent
    • Student start in september het 4de middelbaar Economie-STEAM (Sint-Lievenscollege Gent). Hij wenst inhoudelijke ondersteuning bij wiskunde en een algemene ondersteuning leren leren/stud… Lees meer

      Cindy uit Gent
    • Een leerling gaat vanaf september naar het vierde middelbaar, maar heeft hulp nodig bij het vinden van een geschikte studiemethode. De Cornell-methode lukt op zich wel, maar niet voor a… Lees meer

      Alexandra uit Sint-Martens-Latem
    • Leerling uit het 3e middelbaar Economie-Wetenschappen wenst bijles voor wiskunde. Hij werd vorig schooljaar op ADHD gediagnosticeerd en heeft moeilijkheden met concentratie en heeft zij… Lees meer

      Nadine uit Merchtem
    • Student volgt Moraalwetenschappen en wenst extra hulp bij statistiek. Het gaat vooral om oefeningen automatiseren, weten welke test je gebruikt bij welke oefeningen en dergelijke. De st… Lees meer

      Lucie uit Gent
    • Leerling uit het eerste middelbaar STEM is op zoek naar extra ondersteuning. Hij heeft het momenteel zeer moeilijk op school, vooral bij wiskunde.

      Jean uit Destelbergen
    • Student in de 2e bachelor Geschiedenis aan de UGent wenst ondersteuning bij statistiek ter voorbereiding van zijn herexamen "statistiek voor historici". Het betreft beschrijvende, verkl… Lees meer

      Jolien uit Waregem
    *Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
    Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.