Sint-Joost-ten-Node, België

Master

Geneesmiddelenontwikkeling, KU Leuven

Gescreende bijlesgever

Alessandra

9,3/10

Ik werk momenteel mijn doctoraat af. In het kader van mijn doctoraat begeleid ik al enkele jaren studenten bij het uitwerken van hun masterthesis. Deze gaan voornamelijk over topics m.b.t. gezondheidszorgbeleid en gezondheidseconomie. Ik ondersteun hierbij inhoudelijk (opzet en uitvoering van de studie), maar help hen ook bij grammatica, zinsbouw, correct gebruik van Engels of Nederlands en dergelijke. Daarnaast werk ik ook als onderwijsassistent aan de VUB, waar ik oefensessies geef en ook studenten begeleid bij hun thesisonderzoek.

Motivatie

Als lesgever geeft het mij veel voldoening om studenten te zien groeien.

Mijn aanpak

Ik vind het belangrijk dat studenten begrijpen wat ze studeren, eerder dan dat ze alle stof klakkeloos vanbuiten leren. Daarom werk ik ook graag op een informele manier met studenten, zodat ze zich voldoende op hun gemak voelen om nieuwsgierig te zijn en geen angst te hebben om vragen te stellen. Zelf heb ik ADHD, waardoor ik veel belang hecht aan een duidelijke planning en heldere communicatie. Daarom start ik een lessenreeks graag met een goede voorbereiding. Ik bekijk op voorhand graag even de leerstof en bespreek met de student de noden en verwachtingen, waarna we samen een plan van aanpak opstellen. Verder zoek ik steeds naar creatieve oplossingen wanneer het voor de student moeilijk is om bepaalde materie onder de knie te krijgen. Verder heb ik zelf, doorheen de jaren, veel planning- en studiemethodes uitgeprobeerd, waardoor ik ook studenten hierbij zeker helpen, zowel studenten zonder als met autisme en ADHD.

Opleiding

Diploma 1: Master Geneesmiddelenontwikkeling aan KU Leuven

Diploma 2: Bachelor Farmaceutische Wetenschappen aan KU Leuven

Bijles voor deze vakken

Basisschool: Geneeskunde, Huiswerkbegeleiding, Management en organisatie, Studiebegeleiding

Bachelor: Biologie, Chemie, Fysica

Master: Thesis-scriptiebegeleiding

Professioneel / Volwassen: Ander

Beoordelingen1 beoordeling
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

1 maand, 1 week geleden

Anzegem

Aube’s lesonderwerp

Studente in de bachelor Verpleegkunde (Vives hogeschool, campus Kortrijk) dient voor haar opleiding verschillende papers te schrijven. Ze ondervindt hier moeilijkheden mee, vooral bij structuur/lay-out en academisch taalgebruik. Ze ondervindt onder meer moeilijkheden bij het werken met Word, een inhoudstafel opmaken in APA-stijl, een bibliografie toevoegen in APA-stijl, pagina's toevoegen na een voorblad. Ze ondervindt ook moeilijkheden bij foto's, grafieken, tabs aan de paper toevoegen. Er is een waslijst aan zaken waaraan de papers moeten voldoen, en dat bezorgt de student stress. Ook ondervindt ze moeilijkheden bij het opzoeken van de juiste academische bronnen. Veel bronnen zijn ook geschreven in het Engels en Frans, en die talen beheerst ze niet super goed. Idealiter dus een docent die voldoende sterk is in Engels en Frans. Het gaat om papers met de volgende thema's: visie voor verpleegkunde ; klinische redenering.

Aube’s feedback over deze begeleiding

heel positief en leerrijk

Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.