Bertem, België

Professioneel / Volwassen

Lerarenopleiding, Institut d'Enseignement de Promotion Sociale de la Communauté Française à Institut Saint Georges-sur-Meuse

Gescreende bijlesgever

Anne Cécile

8,6/10

Anne Cécile is logopediste van opleiding en heeft ervaring als leerkracht in het onderwijs. Daarnaast is zij tweetalig en heeft ze ervaring met het geven van individuele bijlessen voor Frans.

Motivatie

Mijn hele leven heb ik me ingezet om de Franse taal door te geven als betaalde of vrijwillige docent of begeleider. Nu ik wat meer vrije tijd heb, wil ik graag verdere uitdagingen aangaan met leerlingen die een steuntje in de rug nodig hebben in het Frans. Ik wil graag de Franse taal doorgeven hier in Vlaanderen.

Mijn aanpak

Eerst leer ik de leerling kennen en probeer ik te begrijpen waarom hij of zij een bepaalde les Frans nodig heeft. Daarna stellen we samen de prioriteiten vast en plannen we de volgende les. We analyseren en gebruiken het lesmateriaal (e-book, Scoodle, enz.) dat beschikbaar is voor de leerling op Smartschool. Tot slot vatten we, met toestemming van de student, de belangrijkste punten van de les samen in een Powerpointpresentatie. Deze Powerpoint bevat woordenschat, grammatica en oefeningen (om in te vullen en te corrigeren) zodat de leerling de lesstof thuis nog eens rustig kan doornemen. Bij elke les moedig ik de leerling aan om te schrijven om hun visuele en kinesthetische geheugen te versterken. Al dit leren gebeurt met een goed humeur, positiviteit, optimisme en geduld.

Opleiding

Diploma 1: Professioneel / Volwassen Lerarenopleiding aan Institut d'Enseignement de Promotion Sociale de la Communauté Française à Institut Saint Georges-sur-Meuse

Diploma 2: Bachelor en logopédie aan Institut Supérieur d'Audiophonologie (Liège)

Diploma 3: Professioneel / Volwassen Afdeling Nederlands Praktische Kennis aan Groep T in Leuven

Bijles voor deze vakken

Basisschool: Nederlands NT2

Tweede graad: Frans

Beoordelingen4 beoordelingen
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.

1 jaar, 3 maanden geleden

Tervuren

Griet’s lesonderwerp

Leerlinge eerste jaar A-stroom heeft moeite met . Het betreft alles: zowel woordenschat instuderen als grammatica verlopen wisselend makkelijker en moeilijker. Begrijpend lezen is een heikel punt. Graag een docent die wekelijks kan opvolgen tot en met het einde van het schooljaar, zodat ze een steun heeft voor de examens.

Griet’s review over les Frans

Een hele lieve dame. Je merkt dat ze heel veel energie en passie steekt in haar voorbereiding alsook tijdens haar bijles.

2 jaar, 3 maanden geleden

Herent

Malika’s lesonderwerp

Leerling 4de middelbaar (dubbele finaliteit Grafische wetenschappen, Redingenhof Leuven) met autisme heeft begeleiding nodig bij Frans. Hij is in het 6e leerjaar vanuit Nederland gekomen, dat jaar is de leerkracht Frans ziek gevallen. Dan is er 2 jaar covid geweest en vorig jaar heeft de andere school het minder goed opgevolgd. Hij dient dus van 0 te starten.

Malika’s review over les Frans

Anne Cecile zet zich 200% in voor de leerling en past zich aan aan het kind, in dit geval een kind met ASS en hele erge achterstand in Frans.

2 jaar, 6 maanden geleden

Bertem

Evo’s lesonderwerp

Leerling 2e middelbaar (A-stroom) heeft begeleiding nodig bij Frans, o.a. studiemethode. Thuis wordt er geen Nederlands gesproken (wel Spaans en Italiaans).

Evo’s review over les Frans

Excellent

Bekijk meer beoordelingen

Studenten van Anne Cécile:

  • Leerling start in het vijfde middelbaar Sportwetenschappen. Hij wil graag een algemene ondersteuning bij het vak Frans.

    Rik uit Leuven
  • Leerlinge 2de middelbaar (Maatschappij & Welzijn) heeft begeleiding nodig bij Frans. Ze heeft moeite met het begrijpen en toepassen van de grammatica.

    Sara uit Boutersem
  • Leerlinge 2e middelbaar (Paridaensinstituut) heeft begeleiding nodig bij Frans.

    Olivia uit Leuven
  • Een leerling uit het eerste middelbaar ASO wenst ondersteuning bij Frans. Hij zal volgend schooljaar zijn eerste middelbaar opnieuw doen, maar zou graag alvast een goede start willen ma… Lees meer

    Olivia uit Huldenberg
  • Ouders wensen voor hun peuter van 3,5 jaar initiatielessen voor Frans. Ze vertrekken in september 2023 naar Frankrijk voor een periode van 2 jaar. Daarom zouden ze hem graag spelenderwi… Lees meer

    Caroline uit Oud-Heverlee
  • Leerling 2e middelbaar (STEM-Moderne Talen) met dyslexie heeft begeleiding nodig bij Frans. Hij heeft het vooral moeilijk met het schrijven en met het vinden van een goede studiemethode.

    Soumaya uit Blanden
  • 2 leerlingen (jongen 2e middelbaar STEM en meisje 4e middelbaar Natuurwetenschappen) hebben een individuele begeleiding nodig bij Frans. Ze hebben een algemene achterstand en hebben noo… Lees meer

    Sheady uit Leuven
*Namen werden geanonimiseerd wegens GDPR. Daarom staat er soms ‘hij’ bij een vrouwelijke naam en omgekeerd.
Er ging even iets mis! We zijn op de hoogte en werken aan een oplossing.